grøt porsjon

Stolt 2barns mamma

Gift med forumet
jeg lurer egentlig på en liten ting.. snuppa mi får en hel porsjon med grøt,men føler at hvis hun kunne fått mer så ville hun tatt imot,så kan man egentlig gå over den porsjonen som står på pakka? noen som vet?

(hun drikker alt fra 140-200 ml 30-45min etterpå...)

uff,har blitt mye grøt snakking her,men men..er vel en av grunnene for at man har hverandre[;)]

Hva er en hel porsjon? hvor mange ss grøt pulver er d??? her får han 4 ss grøtpulver[:)]

en hel porsjon er 100 ml mme og 6-7 ts grøtpulver..det pleier å stå på pakkene.. men der står det vel 3/4 grøtpulver,men jeg har bare brukt ts,og det blir jo sånn ca like mye grøtpulver som det står der..

ORIGINAL: Bensmamma

Gir du maisgrøt? Snuppa di er jo snart 5 mnd,- du kan jo prøve med 6 mnd grøt?

ja gir henne maisgrøten fra nestle.. ja men det er ikke så lenge siden vi starta med grøt,så vet ikke om vi bør vente litt med 6mnd grøt?eller er det egentlig mer at det er litt annen konsistens på 6 mnd grøt enn 4 mnd grøt?

ORIGINAL: AnineT

Du kan jo prøve å blande litt tykkere eventuelt?

den er veldig tykk i grunn,blir av og til litt for tykk[&:] men jeg skal jo til hs den 20 april på 5 mnd kontroll og vaksine([X(][:o][:o][:o][:o])så jeg får heller høre med hun hs dama eller noe..[8|]

Hva er en hel porsjon? hvor mange ss grøt pulver er d??? her får han 4 ss grøtpulver

100ml væske (melk eller vann) + tilpasset skjeer er en hel porsjon sånn jeg forstod det.

gir også to fulle porsjoner( ut i fra det som står på pakken) og tror at han gjerne kunne spist mer om han hadde fått. grøten har severes tykk. glir ikke av skjea får å si det sånn. tror 4 mnd grøt er mer "finmalt" om man kan si det sånn enn 6 mnd. bra tips, tror jeg skal sjekke 6 mnd grøt neste gang. er veldig glad i nestle havregrøt. får hipp sin banan og aprikos til lunsj og liker den også veldig godt. hvor mange grøt måltider kan de egentlig få om dagen? er det bedre å supplere med noe middag på dagtid tro? hmmm skal på 5 mnd ktr i morgen, så får høre litt da.

Til Mathias pleide jeg bare å gi til han ble mett jeg. aldri fulgt den pakka.

Dette er noe jeg å lurer på, for snuppa her kunne også slukt mer.
Tenker å høre med hs imårra om man kan gi mer.

Det står iallefall på pakka at man ikke skal blande mer pulver i enn det som står i forhold til væske. Kanskje noe med værskebalansen å gjøre?[8|]

Jeg tror jeg ville kjøpt en grøt som det var litt mer "mat" i var jeg deg, og den grøten fra 6 mnd er jo det. Men hør med hs du, veldig greit å forsikre seg om at man gjør det riktige[;)]

Back
Topp