Grøt og vann.

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Hei! Jenta mi har begynt og spise gradvis mer og mer grøt til måltidene på kvelden. Jeg har hatt flaske med mme ved siden av, siden det er hovedmåltide og grøten har bare vært litt på siden. Hun er nå 4,5mnd.

Lurer på
Gir dere flaske med vann til siden der igjen?
Eller er det godt nok og gi mme litt før og etter, siden det ikke er ett fult måltid enda?
Har prøvd og søk frem vann i flaske til grøt og små babyer, men var lite info og finne:rolleyes:

Tusen takk for svar og erfaringer:Heartred
 
Hei! Vet ikke om dette er til hjelp- men her spiser mini litt grøt å drikker vann i tillegg- når vi er ferdig med grøten ( er i startfasen så er ikke full porsjon) så ammer jeg henne:) leste at vann kunne hjelpe mot forstoppelse når de starter med grøt(usikker om det stemmer). Men det er i allefall slik jeg har gjort det:)
 
Åå takk for svar! Det var til hjelp, og da kan jeg også prøve litt vann til:happy: Lille har blitt litt treg imagen, så om det skal stemme så kan det jo kansje hjelpe med vann for hennes del også:D
 
Åå takk for svar! Det var til hjelp, og da kan jeg også prøve litt vann til:happy: Lille har blitt litt treg imagen, så om det skal stemme så kan det jo kansje hjelpe med vann for hennes del også:D
Hei :) ville ha tilsatt sviskemos i grøten, det kan hjelpe på magen :happy:
 
Vi bruker også litt sviskemos og pæremos ( har hørt at pære også får litt fart på systeme) sammen med grøten, eller etter:) leser litt forskjellig om «hvordan» vann baby skal få- men jeg koker vann og har i kjøleskapet for å være på den sikre siden :)
 
Vet ikke om det har noe å si men istedenfor vann på siden blander vi en litt tynnere grøt nå i starten enn hva som står på pakken. Har i enten mm eller mme, litt vann og hjemmelaget pære/sviskemos. Hun får i tillegg pupp om hun vil før/etter og en flaske til grøten.

Prøvde å lage litt tykkere grøt og da ble hun mye hardere i magen. Så inntil jeg gir vann ved siden av får hun heller litt ekstra væske gjennom grøten.
 
Back
Topp