Grøt og sånn

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Kan man bare gi en porsjon grøt om gangen?

Lille gull er sååå sulten hele tiden.

I dag spiste han grøt, en hel brødskive + et halvt beger fruktmos, et helt glass middag + et helt beger fruktmos, grøt + enda et helt beger fruktmos, og til slutt hele 230ml melk! Og han kunne nok spist enda mer...

Her får han 1.25 dl vann med pulver! Og et halvt glass fruktmos. Så en litt drøy porsjon i følge Nestle! Vet ikke om det gjør noe om de spiser mer, men tenker og at de ikke nødvendigvis er sulten sjøl om de vil ha mer!

Jeg har også begynt å lage på 1,25dl vann.

Tenkte også at han ikke nødvendigvis var så sulten selv om han kunne spist mer. Men han er så utrolig sutrete og grinete, og det eneste som hjelper er mat! Så jeg vet ikke...

Jeg lager også av samme mengden vann, men hun blir mett på det :-)
Hadde hun villet hatt mer hadde jeg laga mer jeg..

hun får også samme mengde grøt på kvelden, men da spiser hun sjelden opp egentlig, men spiser godt over halvparten :-)

Her lager jeg grøt på slump, hun spiser ofte over en porsjon, spesielt på kvelden

lager grøt på 1,5 dl vann..både morgen å kveld..gjør det som passer deg best ;) men dem gaper så lenger der er noe å gape for..så pass så det ikke kommer i retur :s

Min gaper IKKE, er hun mett så kniper hun sammen munnen og snur seg bort ;)

*Minibønna* skrev:
Min gaper IKKE, er hun mett så kniper hun sammen munnen og snur seg bort ;)

Samme her :-)

Min begynner å spytte når han ikke vil ha mer.. det går somregel en drøy porsjon..

Når han ikke vil ha mer så kniper han igjen og er lite interessert. Men kan kanskje prøve med litt større porsjon da :) Tenker at hvis jeg bytter ut noe av fruktmosen med ekstra grøt, kan det vel ikke ha så mye å si? Eller skal de ikke ha så mye grøt? Liker ikke helt å gi så veeeeldig mye fruktmos heller, vet ikke helt hvorfor.. :P Nå er jo gullet mitt blitt 10kg også da, så kanskje han trenger mye mat? :)

Ville gitt mer jeg

Vann går det dårlig med her. Skulle ønske han likte det bedre! Kanskje det er det at han er tørst...

Vil tro det er bedre å gi mer grøt enn så mye fruktbeger. Er vel ikke så mettende med frukt. 

jeg lager grøt av 1,5-1,7dl vann! Tar det på slump jeg men har målt opp av og til for å se hvor mye hun får :) som regel forsvinner det men ikke alltid! :) Så hadde jeg vært deg hadde jeg nok laget en litt større porsjon :) 

jo mer babyen spiser,jo større blir magesekken og barnet vil trenge mer.

Visst babyen er sulten, så gi den mere grøt. Er kansje midt i en god vokseperiode nå, og da krever de mer!! Min lille er ofte ekstra sulten på kvelden, så da pleier jeg å gi han 1,5 posjon med grøt og vann. Så får han pupp på senga før han laller seg.

Liiiz skrev:
Jeg lager grøt på slump, er nok godt over 1 porsjon både til frokost og kvelds =)

Her også :)

Har han bare ett melkemåltid i løpet av dagen?

Har tilbudt vann både til og mellom måltider siden vi begynte med grøt når han var 4mnd. Trodde det skulle gå bedre etterhvert, men det gjør det ikke.

Mari: Ja, det er helsesøster som har satt opp mat/måltidsforslag. Skal jo bare ha 6dl melk, og det er inkl grøt. Så når han får ca 2,5dl (begynne med opp til 3dl) i grøten, og 2,3dl til kvelds, så var visst det nok :)

Back
Topp