Grøt og mme

FiskeN :)

Forelsket i forumet
"Det er viktig at kosten inneholder nok jern. Av hensyn til behovet for jern i annet levehalvår anbefales bruk av morsmelkerstatning som drikkemelk og i grøt frem til 12 måneders alder dersom det er behov for annen melk enn morsmelk."

Jeg har ikke brukt mme i grøten? Gjør dere det? Istedet for vannmengden da eller?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker mme i grøten, hu vil ikke ha den om jeg lager med vann :P haha.. da må jeg evt ha oppi fruktmos, da vil hun ha ;) hehe.. Bruker og stå på pakkene om hvordan tilberede med mme, ellers er det jo bare og blande til normal konsistens :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har aldri hatt mme i grøten til noen av ungene;) man MÅ ikke ha det..hadde man måtte det, så hadde det stått på pakkene at det skal blandes med det.. men som over her, så er det noen barn som liker det best ;)

Og jeg følger aldri målene som står på pakkene til grøt.. haha.. bruker mengde vann av det ungene har spist, og blander pulver oppi til jeg får passe konsistens ;)

Og jeg følger aldri målene som står på pakkene til grøt.. haha.. bruker mengde vann av det ungene har spist, og blander pulver oppi til jeg får passe konsistens ;)
Jeg også ;)

Har ikke lest noe sted at man kan bruke mme i grøten jeg? Så det har jeg aldri gjort. .
Men ja, man går jo over til f.eks hipp 2. Og fast føde skal være hovedernæringen. Når man regner på mengde mme i løpet av dagen, så regnes det med vannet man bruker i grøten, ettersom grøtpylveret også inneholder mme.. HS sa at 500 mme i løpet av dagen er veil. mengde mme i løpet av en dag..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Før var det flere grøt typer som skulle blandes med melk, ikke vann. Så det er nok noe som henger igjen fra da. For at folk ikke skulle bruke vanlig kumelk, men heller mme.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

På grøten jeg bruker så står det blandingsforhold med både vann/mme og fruktmos. Vi har blanda med mme sideb hun ikke ville spise den om det var blanda med vann. Men har starta med vann nå og mes fruktmos i, da er det nam ;) hehe..

Back
Topp