Grøt og legging

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Hvor lenge før legging gir dere grøt?

Her er ho 5,5 mnd og begynt med litt grøt på kvelden. Spiser ca 1/2 (?) porsjon nå. Tidligere ammet ofte på natta så pleier nå å gi grøt rett før legging. Ammer på sengekanten.

Siste kveldene ikke gapt like mye opp når skjea kommer... Vet ikke om ho er for trøtt til å spise?? Eller bare er lei :P var veldig stas med det første ho fikk smake...,

Vi gir grøt ca. 0,5-1 time før legging. Så går vi på badet og vasker og koser oss før senga kaller. Da får han litt puppekos og så faller han i søvn.

Jeg har samme problemet. Lillemor er 4,5 mnd og hun får halv porsjon ca. 45-60 minutt før leggetid og pupp og litt flaske i sengen. Hun våknet også mye på natta før. Men i drt siste så har hun begynt å vræle når jeg gir grøt og gaper ikke like mye opp, og mye spytter hun bare ut :(

Hun får litt pupp ca. en halvtime før grøten så jeg tror ikke hun er verken sulten eller mett, men tror kanskje det er fordi hun begynner å bli så trøtt.
Hun sover nok på dagtid, men etter en liten dupp på morgenen så har hun som regel bare en lang hvil og den er ikke på fast klokkeslett hver dag så hun sover til mellom 14 til 15.30. Sliter med å få henne til å sove noe etter det, og da er det ikke rart hvis hun er trøtt når vi gir grøt i 18-tiden...

Vurderer å gi grøten tidligere, men da frykter jeg hun ikke er like mett når hun skal sove?

Vi gir grøt i halv syv-syv tiden også går vi på badet å bader og får pupp på sengen og sover som en stein gjennom hele natten, 10-11 timer. Enkelte kvelder vil han ikke ha noe skikkelig med grøt for det er ikke så lenge siden han har spist, så jeg gir han aldri mat lengre etter klokken halv fem-fem og då begynte han å spise grøten/vellingen ordentlige og spytta ikke ut å tulla lengre :p mn han må også ha en liten dupp fra halv seks til seks hvis ikke er han altfor overtrøtt å vil verken spise, bade eller legge seg :p

I går var det en stund siden siste amming før grøten.... Ammet på ett bryst etterpå så virket ikke som det var og ho var mett ho ikke ville ha mer grøt.....

Tror jeg prøver grøt litt tidligere i kveld for å se om ho spiser mer da.....

Fikk grøt kl 1815 i dag. Var da sulten, tre timer siden siste amming. Begynte med kveldsstell og legging rett før kl syv. Litt lettere kanskje å gi grøt i dag....

Back
Topp