Grøt-nekt...

Apemamma

Betatt av forumet
Har gitt lillegutt grøt formiddag og e.middag/kveld i en goood stund nå. Men i 2 dager har han blånektet å spise det..! Han stikker ut tunga så fort han ser skjeen nærme seg, og vrir og vender seg bort.. Spiser han ikke grøt, spiser han heeele natta igjennom, og han spiser ofte nok fra før av, så det orker jeg ikke kjenner jeg:/ :)

Såååå, WHAT TO DO??? Fortsett å tilby og se om han vil ha? Droppe det i noen dager? Aner bare ikke hva jeg skal gjøre om han plutselig har fått for seg at han bare vil ha pupp -metter ikke han nok...

Sånn har det vært her også i dag :s Jeg var slem og "lurte" det i han da, men når jeg fikk skjea inn i munnen spiste han det heldigvis :)

Har du prøvd et annet merke? Blandet med noe søtt (svisker eller lignende)?

har ei her med samme prob, men eg og lurte i ho nokre skeier..

Hehe..her må vi luure han skikkelig av og til.

Han Hopper opp å ned, rister på hodet og lage brrrr-lyder..skratter og ler.GØY!

Eg måtte bytte fra nestle m banan til hipp m fersken..han va sikkert drit-lei den ene smaken[;)]

Vi begynte med grøt nå gullet var 4 mnd..han fektet og vrei seg vekk..ville ikke ha..
Vi bestemte oss for å ta en liten pause med grøten..Ikke lurt å tvinge de små til å spise..
Etter en uke så gapte han som bare det[;)] Verdt et forsøk[:)]

Takk for svar dere!

Tja, 3 av de 4 siste grøt-måltidene har vært en annen grøt type enn den han valigvis bruker, Sinlac..så kan jo være det, men fikk jo Sinlac igjen i kveld så...
Har også fått lurt i han noen skjeer, men er så redd for at han skal få spisevegring hvis jeg pusher for mye..
Er vel bare "one of those days.." ;)

Får bare forsette å tilby han grøt da, tenker jeg:)

ikke press i han grøt ihvertfall..han spiser hvis han har lyst på[:)]
jeg dupper grøtskjeen i fruktmos for å gi den en søt smak og litt forandring innimellom.

Har vært det samme her de siste to dagene, så har hatt en mye mer urolig unge på natten igjen som skal opp hver 1-2 time. Og som du sier, er ofte nok oppe når hun får grøt.

ORIGINAL: *kolibri*

ikke press i han grøt ihvertfall..han spiser hvis han har lyst på[:)]
jeg dupper grøtskjeen i fruktmos for å gi den en søt smak og litt forandring innimellom.

Aha, det var lurt:) Har bare sviskemos og det griner han på nesa av, så skal gå til innkjøp av fruktmos i morgen..
Og, nei, liker ikke å presse i ungen mat, jobbet med personer med spisevegring og det vil jeg ikke utsette gutten for, bare for at mor skal få sove -det kan jeg gjør når jeg blir gammel;)

Takk for tips! Har lagt merke til at du kommer med myye gode råd, Kolibri! Skulle gjerne leid deg inn en kveld, for disse nettene/kveldene er noe HERK[:'(]

Frøken H: Huff, kjenner til den der. Får håpe det ordner seg for oss;) Rart at denne grøten ikke skal hjelpe på natten, men er vel blitt en vane for våre små å få servert melk når de selv ønsker..

Hos oss hjelper det også masse å variere litt med ulik fruktmos innimellom! [:)]

ORIGINAL: janem86

Hos oss hjelper det også masse å variere litt med ulik fruktmos innimellom! [:)]

Ja, de kan vel kanskje, som oss, bli lei av den samme smaken, dag ut og dag inn:) Får nok teste ut det i morgen og se om det bare er det som skal til ;)

Back
Topp