Grøt morgen/kveld og middag

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Når begynte dere med grøt både til morgen og kvelds? Snuppa har spist på kvelden i en mnd nå, fremdeles ikke en hel porsjon siden hun ikke er overbegeistret. Ho er 6 mnd.
 
Og hva med middag?
 
Nå er ikke jeg noen ekspert, men tenker selv at tiden er inne når vi føler det er riktig.
Ser litt an på henne også. Begynte med noen ts grøt på kvelden. Hun gaper etter mer , elsker det! Nå spiser hun full posjon grøt på kvelden med litt fruktmos i .
Vi  har også begynt med middag. Varierer veldig hvor mye hun spiser. Prøver ut forskjellige smaker og ser hvordan hun reagerer. Får vann å drikke til måltidene.  Tenker å introdousere litt formiddagsgrøt i dag faktisk, pluss vann og litt banan [:)]
 
Hun nekter å ta puppen nå. En kamp hver gang vi prøver (bortsett fra tidlig morgen, da er det puppekos). Så i og med det er puppenekt i heimen, føler jeg det er greit å prøve mat i stedenfor mye mme.
 
Så sånn ser det ut her nå :
 
Ca. 08:00 - pupp og etterpå evt 100ml mme
11:00/12  - liten posjon grøt, vann og litt banan eller annen frukt (fom. i dag)
14:00/15  - mme (hun drikker da mellom 100 og 200ml)
16:30/17 - litt middag og vann
19:30     - kveldsgrøt m. fruktmos, tran,vann og før senga : ca 100/150ml mme [:)]
 
 
Jeg begynnte først med grøt om formiddagen.
Så flyttet jeg grøtmåltidet til kvelden når hun var 6 mnd. og begynnte med middag på formiddagen
Når hun spiste nesten full porsjon grøt og mer enn ett halvt aventglass til middag, begynnte jeg med litt nye "skumle" smaker i middagen som gjør at hun ikke spiser så masse og begynnte derfor med grøt til frukost (for en uke siden)
 
grøt 9 tiden
middag 13 tiden
grøt 1800
 
Begynte vel når hun var rundt 5 mnd.. grøt
2-3 ganger om dagen pluss et glass middag[:D]
 
begynte ganske fort med to grøtmåltider... middag er det bare litt nå og da enda, ser ikke behovet annet enn å venne de på litt smak...
 
Begynte fort med å gi henne grøt på morgenen og på kvelden [:)]
 
vi strever fortsatt med å få han til å spise en hel porsjon på kvelden
 
Begynte med grøt om formiddagen da hun var 6 mndr.. Da hadde hun spist grøt på kvelden ca en mnd.. [:D] Hun begynte vel egentlig ikke å spise hele porsjoner med grøt før vi startet med 6 mndrgrøt --> var vel litt bedre enn 4 mndrgrøten den da.. [;)][:D] Hun får også smake middag.. D blir aldri mer enn et par skjeer, men greit å venne henne på litt forskjellige smaker.. [:)] 
 
Begynte med grøt da hu var 2 1/2 mnd.. da hu var 4 1/2 mnd begynte vi med grøt i flaske(200ml) om morgen... mme(200ml) til lunsj, 1 middagsglass + vann og drikke til middag, og grøt til kvelds.. +  mme (200ml) rett før hu skal sove..
 
Har gitt middag og grøt til frokost fast i 2 uker nå. Men har fått grøt til kvelden i nesten 2 mnd[:)]
 
begynte med grøt når Anna var 3 mnd.pga såre bryst etter mye amming å skarpe babytenner,
det gikk fort fra 1 til 2 måltider.
men nå haaaaater hun grøt så da ser måltidene slik ut:
 
frokost 1/2 skive brød med leverpostei,aprikos/blåbær syltetøy,
lunsj 1 skive brød pluss frukt
middag nesten 1 helt middagsglass pluss desser
kvelds 1 skive brød litt mere frukt
 
i tillegg til pupp i tide å utide[:)][:)]hun har alltid vært glad i mat[;)]
 
kl 06.00: Melk (mme) 200ml
   09.00: Grøt og vann
   12.00 Grøt og 200 ml mme
   15.30 Middag og mme
   18.30 Grøt og 200ml mme
 
Litt forskjellig hva han drikker vedsiden av.. Sjeldent han drikker opp alt mme
 
 
 
Back
Topp