grøt merke

"Lønneberget"

Elsker forumet
hva slags grøt bruker dere?....
jeg har gitt maisgrøt nå i 1 uke... men lurer på å prøve risgrøten med banan og fersken....

erfaringer?...

grunnen er at det virker som han liker bedre grøt konsistens enn bare suppe....

mulig det bare er mamman også;)
men den blandes med vann...mye lettere enn å måtte pumpe til grøten hver dag...?

Her kjøpte vi Hipp med banan og fersken, var den eneste de hadde den gangen jeg skulle kjøpe grøt[8D]
Lillemann liker den ihvertfall veldig godt[:)] Har ikke brukt om den pakken enda da, men har kjøpt en
nestle som vi skal begynne på når denne er tom. Havregrøt eller no?

Vi bruker Holle hirsegrøt[:)] Maya er kjempeglad i den og den er helt naturlig - innholder kun økologisk hirse[:)]

her elsket han nestle sin med banan, og den var jo supergod! de første gangene rynker han litt på nesa om det er nye smaker. men man må jo gjerne prøve noen ganger før de liker det.

Vi bruker havregrøt med hvete og ris eller hva den heter [8D]

ORIGINAL: Malina84

her elsket han nestle sin med banan, og den var jo supergod! de første gangene rynker han litt på nesa om det er nye smaker. men man må jo gjerne prøve noen ganger før de liker det.

samme her [:D] mais grøten ville han ikke ha.. [:)]

ORIGINAL: **tvilling85**

Vi bruker havregrøt med hvete og ris eller hva den heter [8D]

Vi også[:)] Fikk anbefalt den av helsesøstra!

Nestle Havregrøt med ris og hvete  , han liker den kjempe godt[:)]

ORIGINAL: Novemberbaby*09

Vi bruker Holle hirsegrøt[:)] Maya er kjempeglad i den og den er helt naturlig - innholder kun økologisk hirse[:)]

Det var den første vi prøvde også. Men nå spiser hun en halv porsjon maisgrøt til frokost - pæremos (hjemmelaget) blandet med ris og hvetegrøt til lunsj og maisgrøt med grønnsaksmos (hovedsaklig gulerot - hjemmelaget mos) til middag. Så får hun mm og kos til kvelds[;)] Matmons!

Men når du lager maisgrøt - er det lov å bruke MME altså. Min eldste foretrakk faktisk grøten når den ble laget med mme. Tror hun ble litt forvirret over at mm smaken hadde "feil" konsistens.

ORIGINAL: *Høna*

Nestle risgrøt, både med og uten banan [:)]

Her og[:)]

ORIGINAL: lykkelig mamma til 2

ORIGINAL: Novemberbaby*09

Det var den første vi prøvde også. Men nå spiser hun en halv porsjon maisgrøt til frokost - pæremos (hjemmelaget) blandet med ris og hvetegrøt til lunsj og maisgrøt med grønnsaksmos (hovedsaklig gulerot - hjemmelaget mos) til middag. Så får hun mm og kos til kvelds[;)] Matmons!

Men når du lager maisgrøt - er det lov å bruke MME altså. Min eldste foretrakk faktisk grøten når den ble laget med mme. Tror hun ble litt forvirret over at mm smaken hadde "feil" konsistens.

Det var den første vi prøvde også. Men nå spiser hun en halv porsjon maisgrøt til frokost - pæremos (hjemmelaget) blandet med ris og hvetegrøt til lunsj og maisgrøt med grønnsaksmos (hovedsaklig gulerot - hjemmelaget mos) til middag. Så får hun mm og kos til kvelds Matmons!

Hmmm... er det lov altså ?.... hehe...
har liksom tenkt inni mitt lille hode at det er litt " juks og latskap "..... .
Er kanskje litt redd for hvaandre tenker om meg... * prøveråsluttemed detja!!!*
har ikke prøvd meg på noe mme enda... kanksje jeg skal gjøre det.. synd å kaste resten av maisgrøten liksom...

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg gjort det. Det er nemlig også sånn at MM har en del annerledes enzymer enn det MME har. Og det gjør at grøten blir mye mer "suppe"aktig enn den blir med MME. Prøv og se hvordan han reagerer.

Og ja - slutt og vær redd for hva alle andre tenker. Jeg nekter å tro at ALLE som ammer her inne og har begynt med grøt KUN bruker MM. Eller hva?[;)]

ORIGINAL: AnikogEmis

Emma Isabel likte ikke maisgrøt, prøvde hipp med banan og fersken den falt litt i smak men ble bare ett par ts. Så prøvde vi nestle med banan og den elsker hun!! Spiser en posjon morgen og kveld. Skjønner godt at hun liker den smaker mye bedre enn de andre[:)]

samme med Mina... :) Men den hipp grøten med fersken og banan syntes jeg var sikkelig drit... :S Mina likte den i begynnelsen, men brakk seg hver gang jeg prøvde å gi den etter en uke...
så gikk vi over til nestle sin risgrøt, byttet på den vanlige og den med banan :) Og den var helt super, hun elsket den!
Nå bruker vi nestle sin 6 mnd grøt :)

Jeg ANBEFALER Nestle, eller småfolk... Liker ikke hipp[8D][8D][8D][:'(][:'(]

I går skiftet vi til 6mnd grøt, å da ble det Nestle sin hvetegrøt eple [:)]
Den falt i smak... [;)]
Har prøvd havregrøt, men det bare brekker hun seg av [8|]
Hun har frem til nå spist Risgrøt banan..... [:)]

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article416541.ece

takk for tips alle sammen =)
Nå går det i maisgrøt med mme .. prøvde for første gang idag...
og risgrøt med banan og fersken...

ORIGINAL: ILoveMyBabyBoy

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article416541.ece

Hmm.... da blir det bare nestle fremover....

Bruker bare Nestlè vi[:)]

Back
Topp