Grøt med mme

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Hvordan grøt kan man blande ut med mme? Er det noen andre enn den første maisgrøten?? Leo er så melkelei og tenker det kanskje er lurt med grøt som har mme i seg.. Han elsker grøten fra nesle med banan da.. [:)]

for det er vel fortsatt viktig at de drikker mest melk?? [8|]

Vi har jo samme problemet, men tror det er viktigere med væsken enn næringen, er det jeg bekymrer meg for hvertfall. Og de får jo væske i grøten.
Jeg blander mme i både fruktmosen han får med grøten og middagen bare for å få han litt ekstra mme.
Vet ikke om det er noen grøt som blandes med mme..

Væske er ikke no problem her, han drikker vann til maten.. Tenkte å begynne med super svak babysaft om han fortsetter sånn her.. Han drikker litt, men sjelden mer enn 100 ml til hvert måltid, så gir jeg han middag ell fruktmos etterpå.. Men på natta slurper han i seg en flaske på 210ml.. Det er kanskje ikke for lite nå som de har blitt såpass store??

De grøtpakkene jeg har lest på så er det bare maisen som kan blandes med mme, men jeg har ikke lest på alt da hehe
Tror man bare må skumme igjennom hyllene og se etter.

Syns 210ml til kvelds hørtes bra ut jeg, her kan jeg få i snuppa 200ml på dagen hvis det er leeenge siden ho har spist, eller ligger ho på rundt 100ml og føler det er lite.

Jeg vet ikke hvor mye de skal ha når de er ca 6 mnd, men de siste dagene har B drukket ca 200 ml mme på et døgn, det er jo alt for lite, med grøten blir det 400 ml i døgnet, han drikker ikke vann, har prøvd å halvblande babysaft men han tar 2 slurker og ikke noe mer. Tror kanskje han spiser såpass lite nå pga begge fortennene er på vei, han har liggi på 450 ml i døgnet pluss grøt før, og det sa helsesøster var greit!

Back
Topp