Grøt er upopulært

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Her i huset er grøt ikke så populært - litt går greit, men ikke så mye.
Prøvde med litt frukt mos oppi og da vart den veldig populær.

Flere som har det slik?
Er det helt i orden og gi fruktmos til grøten hver gang?

Noen som gir noe annet enn grøt til kvelds? Evt frokost?
 
Her sluker han grøt både til lunsj og kvelds! Er jeg for treig, sier han i fra ;) Gir en isbitform med fruktmos til middag hver dag.
 
Her nekter lillesnupp kjøpegrøt... Tror hun virkelig ikke klarer melkepulver-smak, hun haaaaater også mme, så det er nok gjerne en sammenheng der! Sånn hjemmekokt grøt på mel kan funke litt, men fortsatt ikke heeelt populært...

Så vår "grøt" er et beger fruktmos med en stor spiseskje havremel oppi:) den får stå å svelle en stund, gjerne over natten, så blir den god og grøtete i konsistensen;) hun spiser mellom en halv og en hel porsjon av dette, vanligvis til frokost og kvelds!
 
Tror ikke det er så farlig med en del frukt og bær per dag?! Er jo mye sunt, selv om det er fruktsukker. Gir en del mos per dag både i grøt og smoothie. Men lager grøt selv, og da må man nesten ha i litt frukt/bær for at det ikke skal bli for kjedelig ;)
 
Frøkena vår er ikke særlig glad i grøt, men det går ned med litt synging og "bil kjøring" :p
 
Tror ikke det er så farlig med en del frukt og bær per dag?! Er jo mye sunt, selv om det er fruktsukker. Gir en del mos per dag både i grøt og smoothie. Men lager grøt selv, og da må man nesten ha i litt frukt/bær for at det ikke skal bli for kjedelig ;)

Ja, det er jo veldig sunt så var ikke det jeg tenkte på.
Tenkte mer om det var dumt å lære han til at til grøt skal det vere frukt?

Vi spiser selv mye frukt og bær - så det blir en del av det :)
 
Snuppa vår elsker grøt, men blir litt hard i magen om vi ikke har noe fruktmos oppi. Så her veksler vi mellom hjemmelag pæremos, sviskemos og aprikosmos. Ca to spiseskjeer på en porsjon grøt :)
 
Når dere sier fruktmos, hva menes egentlig, ferdig på glass eller noe dere lager selv?

Jeg har laget selv som vi har til grøten, eller som smaksprøver. Lagde først rene smaker av pære, eple, aprikos, mango og sviske. Har ikke gitt noe særlig banan enda pga allergi i familien, men mange bruker jo banan fordi det er en søt og litt kjent smak. Nå har vi begynt å blande, så har en miks med pære/eple/aprikosmos og en miks av sviske/pæremos hun er veldig glad i. Den med pære/eple/aprikos er visstnok bra for magen, da eple inneholder mye fiber, og aprikos og pære hindrer forstoppelse.
 
Vi gir alltid grøt med fruktmos. Den er ganske smakløs og kjedelig uten. Og man kan bruke ulike typer frukt for å variere. Både grøt og frukt inneholder viktige næringsstoffer :)
 
Ja, det er jo veldig sunt så var ikke det jeg tenkte på.
Tenkte mer om det var dumt å lære han til at til grøt skal det vere frukt?

Vi spiser selv mye frukt og bær - så det blir en del av det :)
Åja skjønner hva du mener ;) jeg tenker sånn at jeg sjelden spiser grøt uten noe i selv, så man kommer vel kanskje alltid ha noe uansett?
 
Snuppa her likte heller ikke grøt, men med en isterning aprikosmos blandet inn går det ned på høykant:) Kan også gi et halvt beger fruktmos til grøten, det er veldig populært. Aprikosen lager jeg selv, fruktmosen kjøper jeg.
 
Ja, det spørs frukt blir løsningen her også :)
Får sette meg ned og google og gå til innkjøp av litt isbitformer :)
 
Ja, det spørs frukt blir løsningen her også :)
Får sette meg ned og google og gå til innkjøp av litt isbitformer :)
IKEA sine i silikon er supre :) anbefaler silikon for å unngå gris! Har sikkert sånne litt over alt? Jernia osv.
 
IKEA sine i silikon er supre :) anbefaler silikon for å unngå gris! Har sikkert sånne litt over alt? Jernia osv.
Takk for tips
Desverre har jeg kastet mine fra ikea, hadde de liggende i 5-6 år uten at de bør brukt, i sommer bare kastet jeg se for var så lei av alt som ikke bør brukt.. Typisk :p
Men får finne noen en annen plass :)
 
Back
Topp