Grøt el velling

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Huff...lille er 5 mnd og 11 dager og jeg tviholder på fullamming. Men, i over en uke nå har hun sluttet å sove rundt og må ammes oftere om natten. Så, spørsmålet er...dere som gir grøt eller velling...hvordan og når om kvelden? Hvilken type, hvilken blanding osv? Jeg tenker å blande i MM, men vet ikke hvilken type mel eller mix jeg bør begynne med. Hjeeelp:p

Vi bruker en grøt fra nestle, ris og havre tror jeg det er :) den liker lille veldig godt.

Lille har kun fått mme, men han sover dårligere etter vi begynte med grøt.. om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke.

Vi bruker en grøt fra nestle, ris og havre tror jeg det er :) den liker lille veldig godt.

Lille har kun fått mme, men han sover dårligere etter vi begynte med grøt.. om det er tilfeldig eller ei vet jeg ikke.

Og vi gir i fem seks tida. Legger seg før syv :)

Sover han dårligere etter at dere begynte med grøt?:o Trodde det skulle hjelpe med søvnen? Her har lille kun fått MM og nettopp begynt med smaksprøver på søtpotet, men har den siste tiden sovet dårlig om natten:(

Sover han dårligere etter at dere begynte med grøt?:eek: Trodde det skulle hjelpe med søvnen? Her har lille kun fått MM og nettopp begynt med smaksprøver på søtpotet, men har den siste tiden sovet dårlig om natten:(
Jepp, sov fra 23 til 7-8 før, nå våkner han gjerne i 6-tiden. Så pga det går bra med magen skal vi prøve nå med to grøtmåltider for å se om det hjelper, hs som ba oss om dette. Så venter i spenning på effekten!

Vi har gått opp til to grøtmåltider, men har ikke hjulpet på søvnen. Hun har flere ganger i det siste våknet annenhver time. Får annenhver gang smokk og mm. Men det har også skjedd at hun har våknet første gang kl.03 siden vi begynte med grøt. Det er helt uforutsigbart om dagen.

Huff...lille er 5 mnd og 11 dager og jeg tviholder på fullamming. Men, i over en uke nå har hun sluttet å sove rundt og må ammes oftere om natten. Så, spørsmålet er...dere som gir grøt eller velling...hvordan og når om kvelden? Hvilken type, hvilken blanding osv? Jeg tenker å blande i MM, men vet ikke hvilken type mel eller mix jeg bør begynne med. Hjeeelp:p

Nestle risgrøt med mais og havre. Her sover det også litt dårligere... sov fra 19:30- 04/05 før. Nå våkner han 0200 og 0600 ca. Ikke noe problem for meg, men likevel. Rart. Mulig det er tilfeldig.
Jeg lager veldig tynn grøt av 1-2ts grøt blandet ned morsmelk og gir ned skje.

Nestle risgrøt med mais og havre. Her sover det også litt dårligere... sov fra 19:30- 04/05 før. Nå våkner han 0200 og 0600 ca. Ikke noe problem for meg, men likevel. Rart. Mulig det er tilfeldig.
Jeg lager veldig tynn grøt av 1-2ts grøt blandet ned morsmelk og gir ned skje.

Akkurat samme søvn mønster her for tiden:o kanskje det er en fase? Vet du om den grøten er glutenfri? Tenkte å gi på samme måte.

Vi har gitt lillegutt fast føde siden han var 4 mnd og gir nå fire små måltider til dagen. Han spiser godt med grøt (Hipp eller Nestle) til kvelds men har samme nattevåken som før. Han er like sulten på natten. Ifølge helsesøster er nattmatingen mer en rutine og kos for babyen enn sult. Etterhvert kan vi prøve å avvenne . Tror det er rundt 6-7 måneder det går an å prøve på det hvis vekta er tilfredsstillende.

Vi bruker hipp, og hans sover fra ca 19.00 til 09.00 dagen etter, har fått et sikkelig sovedyr!

Jepp, sov fra 23 til 7-8 før, nå våkner han gjerne i 6-tiden. Så pga det går bra med magen skal vi prøve nå med to grøtmåltider for å se om det hjelper, hs som ba oss om dette. Så venter i spenning på effekten!

De er jo inne i en fase der de sover dårligere og da.. så trenger ikke å ha noe med det å gjøre..[emoji5]

Har ikke lest alle kommentarene over.

Det er en myte at babyer sover bedre etter grøt i magen. Det samme gjelder MME. Begge er tyngre å fordøye for magen. Noen opplever at babyen sover lengre/bedre, mens andre opplever det motsatte. Dessuten har jeg ikke kommet over studier som gir disse mytene hold.

Når det er sagt så har jeg forstått at de små ha økeperiode ved 4 og 5 mnd alderen. De før jo økt behov for mat fordi de vokser :-)

Min er akkurat litt over fem måneder og vi har så smått begynt med smaksprøver. Har de siste to månedene brukt mye tid på å finne ut av hvordan jeg kan lage mat hjemme, og en ting som går igjen er å vente med grøt til babyen er nærmere seks måneder. Du kan starte med grønnsaksmos? Om du ønsker å starte med grøt er det ikke noe i veien for det:-)

Her bruker vi velling :) har en liten en som liker (må) å sovne med flaska så da er det greit at det siste måltidet metter godt før natta :) hun pleier å få grøt til frokost istedenfor :)

Her bruker vi velling :) har en liten en som liker (må) å sovne med flaska så da er det greit at det siste måltidet metter godt før natta :) hun pleier å få grøt til frokost istedenfor :)
Lager du velling selv? Har ikke funnet velling fra 4mnd jeg :)

Nei, men ble anbefalt av helsestasjon og prøve velling, fikk beskjed om å prøve med en liten flaske først og se hvordan magen taklet det :) det var ingen problemer så hun har spist velling siden hun var nesten 5 måneder :) vi bruker nestle sin god natt velling :)

Back
Topp