Grøt baby 6 mnd :)

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Hvilken anbefaler dere? :) ettersom natalia kun skal ha 1 ts grøt første uken og øke med 2 osv venter jeg med hjemmelaget :)

Last edited:
Hvis dere ikke har begynt med grøt enda..så ville jeg startet med ris og maisgrøt fra 4 mnd.. den er laget for tilvenning og er mer mild mot magen enn de fra 6 mnd ;)

Starte med maisgrøt før dere går over til havre er lurt ja, men kan jo være annerledes med tanke på at hun er blitt 6 mnd også. Jeg fikk beskjed om å være forsiktig ned gluten i starten i hvert fall..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg bruker grøten fra 4 mnd på gutten enda :) han er nå 6 mnd.. men bare fordi det har tatt så lang tid før han hae vært oppe i både ett og to måltider.. så tenker å snart gå over til 6 mnd :)

Ja, start gjerne med 4 måneders grøt som ris/maisnår de skal begynne å smake på grøt:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

takk for alle svar jenter :)

vil ikke akkurat fryse ned grøt, så når hun ikke spiser mer en 1 ts grøt, 2 ts og 3 ts osv så venter jeg med å lage dette selv til hun spiser mer :)

Grøt er noe jeg ikke vil lage selv, for jeg får ikke lagt til vitaminer etc som er i grøten. Så vi fortsetter med å kjøpe grøt her

Grøt er noe jeg ikke vil lage selv, for jeg får ikke lagt til vitaminer etc som er i grøten. Så vi fortsetter med å kjøpe grøt her

Hvis det er sånn Så kjøper jeg og :)

Hvis det er sånn Så kjøper jeg og :)
Jeg synes i hvert fall det er tryggest med å kjøpe grøten, ettersom den muligens inneholder ekstra ift hva jeg kan putte i den. Men samtidig er det jo mange som gjøe det med hell :)
Kan sikkert google og lese seg opp på det og få det riktig, men jeg føler at kjøpt grøt gir henne det hun trenger, uten altfor mye jobb for meg, jeg lager jo allerede middagen hennes :p hehe..

Jeg synes i hvert fall det er tryggest med å kjøpe grøten, ettersom den muligens inneholder ekstra ift hva jeg kan putte i den. Men samtidig er det jo mange som gjøe det med hell :)
Kan sikkert google og lese seg opp på det og få det riktig, men jeg føler at kjøpt grøt gir henne det hun trenger, uten altfor mye jobb for meg, jeg lager jo allerede middagen hennes :p hehe..
Sniker fra august. Helt rontig at kjøpegrøt inneholder tilsatte vitaminer! Spesiellt jern er virkig i kjøpegrøten. Jeg et smertelig klar over det for jeg har en liten jente som ikke spiser noe som ikke er hjemmelaget foruten ellas smoothiene. Hvis man skal lage babygrøt selv er det en hel del man må lese seg opp på/ forberede seg på.bla skal en del av melsortene ligge en 1 time i bløt før de koker for å gjøre jerneter tilgjengelig:) er veldig få helsesøstre som er begeistret for hjemmelaget grøt. Alt annet derimot en gull verdt å lage selv:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Prater litt med helsesøster i mai om dette :) til og begynne med er det kun 1 ts og da overlever jeg på ferdig grøt ;)

Prater litt med helsesøster i mai om dette :) til og begynne med er det kun 1 ts og da overlever jeg på ferdig grøt ;)

Ja du kan jo bare lage grøt ut av 1ss vann og pulver ;):)

Sniker fra august. Helt rontig at kjøpegrøt inneholder tilsatte vitaminer! Spesiellt jern er virkig i kjøpegrøten. Jeg et smertelig klar over det for jeg har en liten jente som ikke spiser noe som ikke er hjemmelaget foruten ellas smoothiene. Hvis man skal lage babygrøt selv er det en hel del man må lese seg opp på/ forberede seg på.bla skal en del av melsortene ligge en 1 time i bløt før de koker for å gjøre jerneter tilgjengelig:) er veldig få helsesøstre som er begeistret for hjemmelaget grøt. Alt annet derimot en gull verdt å lage selv:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Akkurat, visste det var noe sånt ja. Takk for info :)

Er denne grøten grei å starte med? :)

Vedlegg

• 1398291306880.jpg
    1398291306880.jpg
    36,1 KB · Visninger: 19
Back
Topp