Grøt av vanlig mel?

Guest
Hei! Når jeg lager grøt til gutten min, varierer jeg mellom å koke havregryn, sammalt rug, hvete og spelt, og hvetekli. Når han var mindre blandet jeg inn mm eller mme etter å ha kokt grøten tykk, senere bare vann. Bruker som regel å ha i raspet gulrot, banan, bær eller annet for å gi smak, i tillegg til olje.
Hvordan er det å gi dette i forhold til de ferdigkjøpe grøtene?
Fordelene må jo være at det ikke inneholder sukker, salt, konserveringsmidler eller lignende, og at den er mer rik på naturlige næringsstoffer og fiber enn ferdige barnegrøter. I tillegg blir det jo mye billigere.
Men jeg har også hørt at små barn ikke skal ha for mye fiber, slik at de ikke skal bli mette før de har fått i seg nok mat. Tror du det er noen fare her? Han får rikelig med vann, både til og mellom måltidene, spiser ellers variert, legger bra på seg og har helt fin avføring.
 
Nei tror ikke det er så farlig at han får hjemmelaga grøt,er jo som du sier det er mye billigere og mye sunnere :) så flink du er, og så lenge avføringa er normal og at han legger på seg så er jo det flott..
 
Back
Topp