Grøt av mm/mme

_Marte_

Glad i forumet
Finnes det flere grøttyper som skal lages av mm/mme enn maisgrøten? Jeg har så mye mme stående, så syntes det er dumt å kaste den. August kunne godt tenkt seg noe annet enn maisgrøt nå, tror jeg...

Lurer jeg oxo på[:D]

ORIGINAL: MayKr

det er vel ikke noe problem å blande de andre grøttypene med melk heller? Eller?[8|]

Kanskje det går an, ja... Ikke vet jeg! Det kan jeg jo bare prøve[:)] Men det er ikke sånn at det er melk i de andre grøttypene, og at det da vil bli for mye melk i grøten? Er jo sikkert en grense for hvor mye babyen skal ha i seg... Er vel en grunn til at de produserer noen grøttyper som skal tilberedes med vann, og noen som skal tilberedes med melk. 
Er det noen som har prøvd å lage grøt som egentlig skal lages av vann, av mm/mme i stedet da?

ORIGINAL: Vero_

Risgrøten og hirsegrøten fra dette merket iallefall:

[link=http://www.holle.no/barnegrot]http://www.holle.no/barnegrot[/link]

Kjøpes på helsekostforretning[;)]

Hvordan er de i pris da, i forhold til i Nestlé, Småfolk osv? Ordet helsekostbutikk sier meg at det er dyrt...

ORIGINAL: _Marte_

ORIGINAL: Vero_

Risgrøten og hirsegrøten fra dette merket iallefall:

[link=http://www.holle.no/barnegrot]http://www.holle.no/barnegrot[/link]

Kjøpes på helsekostforretning[;)]

Hvordan er de i pris da, i forhold til i Nestlé, Småfolk osv? Ordet helsekostbutikk sier meg at det er dyrt...

Det stemmer at de er ganske dyre. Lurer på om det var rundt 50 kroner eller noe jeg betalte for de jeg kjøpte for en stund siden.

Tror egentli du kan blande med de fleste grøter... Men energinivået i grøten vil være høyere i en grøt blandet på melk enn på vann... 

Bruk den grøten du har, og bland med mme i stede for vann..[;)] Jeg gjør det ofte uansett om det står med bare vann jeg..innbiller meg kanskje at det metter litt mer.. 

Hvis du bruker morsmelk er det ikke noe problem, men du skal være litt forsiktig med mme for det inneholder D-vitamin. De skal vel ikke ha i seg mer enn 1 liter i døgnet med mme for de kan få D-vitamin forgiftning.

det er vel ikke noe problem å blande de andre grøttypene med melk heller? Eller?[8|]

Kanskje det går an, ja... Ikke vet jeg! Det kan jeg jo bare prøve[:)] Men det er ikke sånn at det er melk i de andre grøttypene, og at det da vil bli for mye melk i grøten? Er jo sikkert en grense for hvor mye babyen skal ha i seg... Er vel en grunn til at de produserer noen grøttyper som skal tilberedes med vann, og noen som skal tilberedes med melk. 
Er det noen som har prøvd å lage grøt som egentlig skal lages av vann, av mm/mme i stedet da?

I de grøtene som blandes med vann, er det allerede mme/melkepulver, så jeg ville ikke blandet disse med mme... Innbiller meg at det ikke er helt gunstig. Synes man bør følge anvisningen på pakken!

ORIGINAL: PernilleT

risgrøten skal man lage an mm/mme.. den har jeg brukt frem til nå[:)]

Er det risgrøten fra Nestlé eller??

ORIGINAL: PernilleT

risgrøten skal man lage an mm/mme.. den har jeg brukt frem til nå[:)]

Er det risgrøten fra Nestlé eller??

den skal blandes med vann i alle fall..

Var det jeg mente også, skjønner du...

Takk for svarene!! Da får jeg sjekke i butikken! Ikke så lett å vite når det står ulikt på samme pakkene da...

PernilleT: Hvor har du kjøpt din risgrøt?

Du kan også lage egen grøt av kokte poteter og mme, sa hs til meg. Poteter er milde i smaken og snill mot magen, så det kan du fint gi nå.

ORIGINAL: Snekka

Du kan også lage egen grøt av kokte poteter og mme, sa hs til meg. Poteter er milde i smaken og snill mot magen, så det kan du fint gi nå.

Bare mose poteter og blande med mme altså? Går det forresten an å putte det i fryseren? Det hørtes jo lettvindt og greit ut da[:)] Allfall om man kan lage litt mye og legge i fryseren!

Bare mose poteter og blande med mme altså? Går det forresten an å putte det i fryseren? Det hørtes jo lettvindt og greit ut da[:)] Allfall om man kan lage litt mye og legge i fryseren!

Jepp, så enkelt skulle det visstnok være. Har ikke prøvd det selv enda, men har store planer om å få det gjort. Aner ikke om det kan fryses, men de dagene du koker potet til middag, så slenger du med noen ekstra, den kokte poteten kan jo oppbevares i kjøleskapet noen dager om ikke annet.

Jepp, så enkelt skulle det visstnok være. Har ikke prøvd det selv enda, men har store planer om å få det gjort. Aner ikke om det kan fryses, men de dagene du koker potet til middag, så slenger du med noen ekstra, den kokte poteten kan jo oppbevares i kjøleskapet noen dager om ikke annet.

Kan gjøre det samme med ris. Kok rundkornet ris (f.eks grøtris, risottoris, sushiris) i vann i 20-30 min, tilsett mm/mme og kjør glatt med stavmikser e.l.

Back
Topp