grøss og gru

*Kolibri*

Forumet er livet
Vært hos jordmor i dag og fått en samtale om forrige journal og hva jeg kan forvente meg denne gangen..jm kunne bekrefte at jeg hadde styrtfødsel sist og det hun kalte annengangsfødsel, så opplevelsen min av at det var raskt og intens er ikke så rar[8|]
Så nå forberedte hun oss på at denne gangen skulle jeg ikke vente med å reise..ved første rie skal jeg komme meg i en taxi og ikke tenke på å vente på en barnevakt for vesla. Jeg fikk heller ta henne med hvis hun er hjemme. Har tatt kontakt med naboen slik at de alltid har tlf på om natten, jm mener at broren min som bor 15 min unna (som vi har avtalt med skal passe vesla når jeg er på sykehuset) er for langt unna[8|]
Tenk om jeg hadde bodd lenger unna sykehuset??!! er jo bare 10 min unna huset vårt heldigvis[:)]

oioioi..da er det bare å hive seg rundt med en gang du kjenner noe :)

akkurat det samme som jordmoren min har sagt det... Her skal samboeren på jordmorsamtale til onsdagen for og lære hvordan han skal hådtere hjemmefødsel[&:] For som jordmoren sier så har hun en "vond følelse" på at vi ikke rekker frem i tide, hvis ikke vi klarer og tolke det fra første tegn omtrent.. litt skummel tanke, men ordner seg nok.. synes ikke det gikk sååå fort sist heller jeg da, selv om det var ekstremt intenst, men hele fødselen fra første tegn til ungen skriker på underkant av 2,5 time er visst det for førstegangs da [8D][8D] lykke til når tida kommer da, får håpe dere rekker frem [:D]

hadde 1 1/2 time fra vannavgang til vesla var ute[:)] var jo super form etterpå siden fødselen var rask heldigvis!

oj, ja det var fort. kanskje bedre enn å måtte vente i flere døgn ihvertfall da, selv om det blir stress[8D]

ORIGINAL: carinasverden

oj, ja det var fort. kanskje bedre enn å måtte vente i flere døgn ihvertfall da, selv om det blir stress[8D]

ja helt klart en rask fødsel enn en som drøyer! men må jo si at kroppen min har forberedt seg med sterke kynnere og bekkenløsning fra tidlig i svangerskapet..[;)]

det er fort ja :)) har dere lang vei til sykehuset da? vi har bare under en halvtime ca, men med stormrier er det nok ikke den mest behagelige turen... Men er flott med kjapp fødsel da [:)] jeg synes min jordmor stresser i overkant mye med dette, så jeg tror fint jeg rekker det, men vi får nå se :))
Good luck :)

nei har heldigvis ikke lang vei til sykehuset, ca 10 min..det jeg var mer bekymret over er å måtte vekke broren min og få han til å komme hit og så reise på sykehsuet før jeg føder. Men nå mener jm at jeg ikke skal tenke noe mer over det og heller ta med henne slik at broren min kan hente vesla der[:)]

Hvor skal du føde? jeg har akkurat ligget tre dager på UiA pga veldig mye kynnere, de sendte sykebil... Det var og det siste jm sa når jeg dro i dag og, kommer det igjen skal jeg bare ringe de- så kommer sykebilen (de har utstyr til å ta i mot babyer)

skal føde på Ullevål[:)] fikk beskjed om å ringe 113 hvis jeg ikke rekker frem, og til føden når jeg er på vei i taxi slik at de kan ta i mot meg.

Uff, kjenner jeg er redd for å ikke rekke fram selv.. Jeg ble jo satt igang sist og fra første rie og til snuppa var ute tok det 3 timer og 50 min.
Da hadde jeg ingen tegn til noe fødsel på forhånd..

Hadde nok ikke bekymra meg like mye om vi bodde nærmere.. Men med å levere snuppa hos barnevakt og kjøre inn så tenker jeg at vi bruker ca 1,5 time.. Så bør reagere ganske fort[:-]

ToSmå2010: jm snakket om at hvis jeg eks hadde bodd lenge unna sykehuset(hun nevnte periode da hun jobbet i Tromsø hvor flere har lengre reisevei), ville jeg fått bo på hotell i nærheten frem til fødsel når det nærmer seg. Du kan jo høre om hvilke alternativer du har?

ORIGINAL: kolibri

ToSmå2010: jm snakket om at hvis jeg eks hadde bodd lenge unna sykehuset(hun nevnte periode da hun jobbet i Tromsø hvor flere har lengre reisevei), ville jeg fått bo på hotell i nærheten frem til fødsel når det nærmer seg. Du kan jo høre om hvilke alternativer du har?

Hmm ja.. Jeg får vel snakke litt med jordmoren min om det til uka.. [:)] Hun har allerede sagt at jeg må reagere raskt og ikke sitte å se ann ting liksom[8D]

ORIGINAL: ToSmå2010

ORIGINAL: kolibri

Hmm ja.. Jeg får vel snakke litt med jordmoren min om det til uka.. [:)] Hun har allerede sagt at jeg må reagere raskt og ikke sitte å se ann ting liksom[8D]

hehe nei, tror ikke vi skal lage noen "kan det være rier"-tråder her i hvertfall[8D][:D] tror det bare er å reise når det skal skje[;)]

Back
Topp