grønnt hår( gjerne hjelp fra frisører her)

tuppetupp

Gift med forumet
jeg har bleika hår..inni mellom blir det grønnskjær i det, tror det må være av vannet her..

noen som har noen tipps til hva jeg kan bruke for å få vekk grønnskjæret?

bruker blond shampo,og har prøvd renseshampo..men funker ikke..

Jeg vet at frisører har en sjampo de bruker for å få vekk sånt. Husker ikke hvilket merke det var, det var fra ett av de store kjente. Den skulle også forebygge grønnskjær for de som bada mye i klorvann. jeg hadde nettopp lysna håret og skulle til syden.

har hørt det kan bli grønt når man bleiker det og er gravid.. noe med hormoner å slikt..
men vet ikke om dette stemmer.. hadde nok hørt med en frisør[;)]

jeg har hørt med mange frisører skjønner dere, men ingen som kan hjelpe[8|]

eller på den ene salongen anbefalte de den rense shampoen..men den funka jo ikke!

men jeg har hatt det periodevis i 2 år..er litt lei det nå kan man si[8D]

hmm..får stikke innom flere salonger å høre..rart de ikke har noe mot sånnt, er jo ganske vanlig tror jeg

ORIGINAL: naftaline

Er det ved grønt hår man skal bruke lilla shampo? Eller tar jeg helt feil? Hvis det hjelper finnes det jo lilla shampo i butikkene, men frisørene har også sånn lett lillafarge som man har i. Håret blir jo ikke lilla, men det fjerner andre pigmenter så det holdes blondt. Tror jeg.. Spør en frisør om det så får du vel ordentlig svar. [:)]

Sølvshampoen er når ein gulskjær/orangeskjær i det bleika håret.

Lilla er kontrastfargen til gul, og dei få fargestoffene som er i ein slik shampoo vil "nøytralisere" gulbalansen sik at det vert blondt.

Einaste er viss ein brukar han over lengre tid so er det stor fare for å få grått/kvitt/sølvhår...

ORIGINAL: Flyvende Tekanne

Er det ved grønt hår man skal bruke lilla shampo? Eller tar jeg helt feil? Hvis det hjelper finnes det jo lilla shampo i butikkene, men frisørene har også sånn lett lillafarge som man har i. Håret blir jo ikke lilla, men det fjerner andre pigmenter så det holdes blondt. Tror jeg.. Spør en frisør om det så får du vel ordentlig svar. [:)]

Sølvshampoen er når ein gulskjær/orangeskjær i det bleika håret.

Lilla er kontrastfargen til gul, og dei få fargestoffene som er i ein slik shampoo vil "nøytralisere" gulbalansen sik at det vert blondt.

Einaste er viss ein brukar han over lengre tid so er det stor fare for å få grått/kvitt/sølvhår...

Se der ja, noen med litt mer peiling enn meg. [:D]

hmm..kanskje jeg skal prøve en sånn lille shampo da? er jo verdt forsøket.

lilla sjampo vil ikke funke. Det er som skrevet over mot gyllent skjær i håret.
Det finnes spesial shampoer mot grønnskjær i håret, matrix har for eksempel en. Hvis ikke har de fleste frisør salonger ett middel de kan blande selv for å fjærne grønnskjær. Tar kunn 10-15 min [:)]

Back
Topp