Grønnsaker

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg trenger inspirasjon til hvilke grønnsaker en kan spise.
Her plages lille med magen, så har ikke lyst til å spise noe som kan gi han mer vondt i magen.
Man skal jo holde seg unna kål, erter og løk. Brokkoli, blomkål, kålrot, rosenkål og kål stammer jo fra samme plante; villkålen så holder meg unna alle de.
Hvis løk ikke er bra, må man da og forsake gressløk, hvitløk, purreløk og lignende?

Sukkererter kan man spise det?

Her går det foreløpig bare i gulrot, paprika, tomat, agurk, salat og mais.

Noen forslag eller kommentarer?

Erfaringer om hva som går fint spise for dere ammende?
 
Virker som jeg kan spise hva som helst egentlig. Han får jo luft i magen som alle andre, men fiser og raper og gråter ikke så er ikke plaget av det. Men vet at de kan reagere på hva som helst, ungene er jo forskjellige. Mais feks. Enkelte kan reagere på at man drikker melk. Største min reagerte på sterk mat som tandoori feks. Du må nesten bare prøve deg fram :)
 
Vet ikke med erter, tenker de kan få luft av d, men du vet ikke før du har prøvd:confused: asparges er godt da:p
 
Har hørt at det man selv får luft i magen av, reagerer de også på.

Hva man bør holde seg unna er vanskelig å gi et fasitsvar på. Man må bare prøve seg frem.

Med storesøster syns jeg det var umulig å skjønne hva hun reagerte på. Fant til slutt ut at det var kumelk. Det fins jo i alt. Så måtte kutte ut melkeprodukter, ting som inneholdt melk, ting som kunne inneholde melk eller spor av melk. Det er ganske mye man må kutte ut. Men det var verdt det, og jeg så en forbedring etter en uke bare...
 
Jeg spiser så og si alt, og enda har han ikke reagert på noe. Men holder meg unna kål, siden jeg ofte får mageknip av å spise det selv også. Brus drikker jeg heller ikke så mye av
 
Back
Topp