Grønnsaker og dipp!! (diabetes)

lillegulli

Glad i forumet
jentene i juni13
Noen som har forslag til hvilken grønnsaker?
Får ei med diabetes på besøk, og tenkte kanskje dette var greit å servere?
Noen forslag til grønnsaker?

Har skrevet på handlelisten:
Blomkål
gulrøtter
agurk
kålrot
brokkoli

Noe annet? Går disse grønnsakene? Var litt itvil på brokkoli og kålrot?

Alt du har skrevet funker fint! I tillegg ville jeg kjøpt stangselleri! :)

jeg hadde sløyfet blomkål og brokkoli, men det er fordi jeg ikke liker de rå :) og dip så anbefaler jeg hvitløksdip som ene :) er kjempe gøtt med grønnsaker og hvitløksdip... spiser det ofte selv, men går mest i gulrøtter :)

nå er alle diabetikere forskjellig. Jeg har diabetes og spiser både sjokolade og potetgull, men regulerer med insulin.
men dette hørtes godt ut, men det er dip'en som inneholder karbohydrater og den du må se på om denne personen ønsker å spise minst mulig sukker.

nå er alle diabetikere forskjellig. Jeg har diabetes og spiser både sjokolade og potetgull, men regulerer med insulin.
men dette hørtes godt ut, men det er dip'en som inneholder karbohydrater og den du må se på om denne personen ønsker å spise minst mulig sukker.

Lage dip med créme fraîche og ikke bruke ferdig dippulver så skulle det ikke bli mange karbene.

Lage dip med créme fraîche og ikke bruke ferdig dippulver så skulle det ikke bli mange karbene.

Åy, det tenkte jeg ikke på.
Har kjøpt inn vanlig lett rømme, og posedipp. hun har svangerskapsdiabetes, så jeg vet hun vil unngå sukker.
Hvordan lager jeg dipp uten pose? Vet du det? Skal kjøre på butikken å kjøpe créme fraîche da :)
Kan hun spise chips? Eller det er vel kanskje også dumt da, om det er kabo hun må unngå?

Åy, det tenkte jeg ikke på.
Har kjøpt inn vanlig lett rømme, og posedipp. hun har svangerskapsdiabetes, så jeg vet hun vil unngå sukker.
Hvordan lager jeg dipp uten pose? Vet du det? Skal kjøre på butikken å kjøpe créme fraîche da :)
Kan hun spise chips? Eller det er vel kanskje også dumt da, om det er kabo hun må unngå?

Du må nesten spørre henne hvor streng hun er med karbo. Karbo påvirker jo blodsukkeret,men er ikke alle som trenger/ønsker å være like strenge.

Til dipp pleier jeg å bruke finhakka hvitløk,paprikapulver og chilipulver. Litt soyasaus er også godt oppi. Husk å la dippen stå litt og godgjøre seg i kjøleskapet før du har oppi for mye krydder. Det tar litt tid før smaken setter seg,så hvis du smaker den til og tar litt mer krydder oppi så kan det plutselig bli for mye når du skal ta den fram. Jeg har gjort det med både pepper og hvitløk :p

Og nå fikk jeg lyst på dipp :rolleyes:

Du må nesten spørre henne hvor streng hun er med karbo. Karbo påvirker jo blodsukkeret,men er ikke alle som trenger/ønsker å være like strenge.

Til dipp pleier jeg å bruke finhakka hvitløk,paprikapulver og chilipulver. Litt soyasaus er også godt oppi. Husk å la dippen stå litt og godgjøre seg i kjøleskapet før du har oppi for mye krydder. Det tar litt tid før smaken setter seg,så hvis du smaker den til og tar litt mer krydder oppi så kan det plutselig bli for mye når du skal ta den fram. Jeg har gjort det med både pepper og hvitløk :p

Og nå fikk jeg lyst på dipp :rolleyes:

Da tror jeg, jeg bare går for denne uansett hvor streng hun er. Så får hun hvertfall det det er mins i:) Tror hun måtte være nokså nøye. Tusen, tusen takk for god hjelp! Gleder meg til å smake. Hørtes godt ut :)

En dæsj dijonsennep og en liten skvis sitron- lime oppi også i tillegg til det skravlebøtta sier , mmmm... Du kan også bruke rømmekolle om du er forsiktig med fett og vil ha rømmedressing. Ferdigpulver inneholder mye skummelt, hold deg unna glutamat, gravid eller ikke! :)

Back
Topp