Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ble anbefalt lactacyd bad fremfor grønnsåpe bad. På samme måte bare med lactacyd.Dunn skrev:
Wæh, jeg har visst bare gjort det vondt verre ved å bruke grønnsåpevann. Note to alle: Grønnsåpevann skal kun brukes om stingene er betente. Mine var ikke det, bare fryktelig såre. Kjennes ut som jeg har brannsår nedi der. Grønnsåpa har sannsynligvis gjort det enda sårere enn det kunne ha vært!Lykkeliky skrev:
Hmm... Håper ikke jeg har ødelagt noe nå ved å bruke vanlig grønnsåpe! Tar en tur på apoteket i morra. Finnes andre tips? Har prøvd xylocain salve for at det ikke skal svi sånn når jeg tisser, og jeg må til tider ta smertestillende.. Når går dette over?? Er 5 dager siden jeg fødte, så det er jo enda tidlig. Men det er så VONDT, og jeg klarer jo ikke å gjøre noe som helst.. :(Lykkeliky skrev:
Wæh, jeg har visst bare gjort det vondt verre ved å bruke grønnsåpevann. Note to alle: Grønnsåpevann skal kun brukes om stingene er betente. Mine var ikke det, bare fryktelig såre. Kjennes ut som jeg har brannsår nedi der. Grønnsåpa har sannsynligvis gjort det enda sårere enn det kunne ha vært!Lykkeliky skrev:
Jeg fraråder å bruke grønnsåpebad!!
Etter min fødsel med stor revne og operasjon rett etter fødsel så fikk jeg også beskjed om å sitte i grønnsåpebad.
Jeg gjorde det, men ble ikke bedre.
Etter 6 mnd (når jeg endelig hadde grodd sammen igjen) var jeg hos kirurg som skulle operere meg en gang til pga skadene mine. Hun fant invendige infeksjoner og diverse. Etter den siste operasjonen min spurte jeg nettopp om grønnsåpebad. Kirurgen steila helt og sa at det måtte man absolutt ikke sette seg i! Vannet trekker opp i underlivet (gjennom de sårene som er før ting gror sammen), blir liggende der oppe fordi det ikke renner skikkelig ut igjen, og lager infeksjoner som kan gjøre alt værre. Man skal ikke sprute noe opp der i det hele tatt.
At man kan helle over når man tisser var ikke noe problem, men å sette seg i det var ikke bra. Hun sa at fødeavdelingene burde slutte å gi dette rådet til alle kvinner.. (dette er en kirurg som er en av landets beste på underlivsskader etter fødsel)