Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Celinelin
nei man skal ikke bruke grønnsåpe på laminat!!!Den type såpe legger seg som et hardt voks lag etter hver vask og da begynner bakterier og sopp å florere ganske raskt!!Etter tider og stunder vil gulvet bli ujevnt og helseskadelig[&:]Ikke bra for hverken barn eller voksne...
ORIGINAL: Celinelin
nei man skal ikke bruke grønnsåpe på laminat!!!Den type såpe legger seg som et hardt voks lag etter hver vask og da begynner bakterier og sopp å florere ganske raskt!!Etter tider og stunder vil gulvet bli ujevnt og helseskadelig[&:]Ikke bra for hverken barn eller voksne...
ORIGINAL: Villanden
Vi har nettopp hatt folk fra leverandør av laminat på befaring pga sprekker og bobler i laminaten vår. Og under samtalen kom det fram at laminat ikke tåler vann i det hele tatt!!![&:] Så da spurte jeg hvordan jeg da skulle få vasket gulvet, og fikk til svar at det visste da ikke han [8|][>:]
ORIGINAL: ~Ingeborg~
Vi har akkurat lagt nytt laminat, var like dyrt som parkett, 50 års garanti. De som la det sa at grønnsåpe var fy fy på både parkett og laminat. Jeg brukte ajax på det gamle gulvet, men det er heller ikke bra. Det følgte til og med vaskebeskrivelse på gulvet og de stod det at det bare skulle brukes varmt vann, eventuelt en spesial spray på flekker. Viss jeg på død og liv måtte ha såpe, kunne jeg ta en liten dæsh zalo.
Så mammaen din har helt riktig!
ORIGINAL: Mirus
Skulle tørke støv i forrige uke, og tappa i vann.....men fikk besøk, så den bøtta ble stående i vasken. Så rådet er til dere som ikke kan bruke grønnsåpe på gulvene blir da: Fyll vann og grønnsåpe i ei bøtte og la det stå et par timer. Da lukter det så godt atte! [8D] Er en fordel å ha støvsugd og takk vekk "dritten" på gulvet først da.....[X(]
ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#
slike gulv skal ha så lite vann som mulig ---
Om du ikke bruker såpe , blir ikke gulvene dine møkkete heller-....
Her brukes bare microfiber og enjo-fiber.
For å få "nyvaska lukt" bruker jeg litt nautrlig fremstillt duftolje...
Hvordan virker ENJO-fibrene?
ENJO-fibrene rengjør mekanisk og bryter overflatespenningen i vannet, slik såpe gjør kjemisk. Vannet klarer uten hjelp av kjemikalier å løse opp og bryte ned støv og skitt. De mikroskopiske fibrene går ned i de minste porer og tynneste sprekker. Smuss og bakterier fjernes fort og effektivt uten bruk av kjemikalier.
Takket være det syntetiske materialet og den spesielle fremstillingsmetoden av mikrofiberen, vil det oppstå statisk elektrisitet, slik at støv- og skittpartikler fester seg til fiberen uten å bli virvlet rundt. En fuktig og våt fiber vil samle opp og holde på vann og skitt. På denne måten er det ikke nødvendig med skrubbing og skuring.
ORIGINAL: Villanden'
Vi har nettopp hatt folk fra leverandør av laminat på befaring pga sprekker og bobler i laminaten vår. Og under samtalen kom det fram at laminat ikke tåler vann i det hele tatt!!![&:] Så da spurte jeg hvordan jeg da skulle få vasket gulvet, og fikk til svar at det visste da ikke han [8|][>:]