grønnsåpe på laminat = fy fy?

~miluna~

Forumet er livet
vi har alltid brukt dette, men muttern sier at nei det må dere ikke gjøre. Ta en liten dæsj zalo i vannet, det holder!

hva mener dere?

Du skal vel helst ikke bruke så mye vann i det hele tatt.? Så da er det vel ett fett om det er en liten dæsj ditt eller datt vil jeg tro.. [:)]

ka? Har dere salmiakk i vannet til gulvet?[8|] er det så bra da? må jo tenke at det legger seg ette belegg meg såpe etterpå og små barn leker på golvet å partikkler fyker opp?
greit nok med grønnsåpe men salmiakk det er jo ganske sterkt...?

hehe... har satt sambo i sving med vaskekosten her...eller jifmoppen da... og han bruker lite vann ja. ble en dæsj med grønnsåpe. få heller la være å nevne det til mamma, så blir det slutt på gnålet "mødre vet best" - jaja, er selv en mor! 

nei man skal ikke bruke grønnsåpe på laminat!!!Den type såpe legger seg som et hardt voks lag etter hver vask og da begynner bakterier og sopp å florere ganske raskt!!Etter tider og stunder vil gulvet bli ujevnt og helseskadelig[&:]Ikke bra for hverken barn eller voksne...

ORIGINAL: Celinelin

nei man skal ikke bruke grønnsåpe på laminat!!!Den type såpe legger seg som et hardt voks lag etter hver vask og da begynner bakterier og sopp å florere ganske raskt!!Etter tider og stunder vil gulvet bli ujevnt og helseskadelig[&:]Ikke bra for hverken barn eller voksne...

Jepp, dette er det jeg har lært også! Er bare på ubehandlet treverk at grønnsåpe er anbefalt [;)]

ORIGINAL: Celinelin

auda, ok. (og snuppa som slikka gulvet i går, fordi hun så en tannkremflekk...hvor kom den fra [8|][&:]) da brenner vi grønnsåpen på gulvet og sverger til zalo (?) eller andre midler fra nå av!

ORIGINAL: Villanden

Vi har nettopp hatt folk fra leverandør av laminat på befaring pga sprekker og bobler i laminaten vår. Og under samtalen kom det fram at laminat ikke tåler vann i det hele tatt!!![&:] Så da spurte jeg hvordan jeg da skulle få vasket gulvet, og fikk til svar at det visste da ikke han [8|][>:]

hehe jadda [:D] makan [:-] tørrmopp gjør lissom ikke samme susen [8|]

Vi har akkurat lagt nytt laminat, var like dyrt som parkett, 50 års garanti. De som la det sa at grønnsåpe var fy fy på både parkett og laminat. Jeg brukte ajax på det gamle gulvet, men det er heller ikke bra. Det følgte til og med vaskebeskrivelse på gulvet og de stod det at det bare skulle brukes varmt vann, eventuelt en spesial spray på flekker. Viss jeg på død og liv måtte ha såpe, kunne jeg ta en liten dæsh zalo.

Så mammaen din har helt riktig!

her går støvet unna med støvsuger og etterpå er det bare å sveive over med FUKTIG mopp e.l[:)]Har et par plug in i stikk kontakten bak sofaen og under skjenken(utilgjengelig for små barnehender)...lukter så reint og godt atte[:)]

ORIGINAL: ~Ingeborg~

Vi har akkurat lagt nytt laminat, var like dyrt som parkett, 50 års garanti. De som la det sa at grønnsåpe var fy fy på både parkett og laminat. Jeg brukte ajax på det gamle gulvet, men det er heller ikke bra. Det følgte til og med vaskebeskrivelse på gulvet og de stod det at det bare skulle brukes varmt vann, eventuelt en spesial spray på flekker. Viss jeg på død og liv måtte ha såpe, kunne jeg ta en liten dæsh zalo.

Så mammaen din har helt riktig!

søren a [:-][8D] greit, da lærte man no nytt i dag og [:D] sal gi streng beskjed til sambo neste gang han svinger seg med kosten mohahaha (jada, vasker litt sjøl jeg og da, men det er mer hans jobb fordi jeg støvsuger og gjør alt det andre...)

Skulle tørke støv i forrige uke, og tappa i vann.....men fikk besøk, så den bøtta ble stående i vasken. Så rådet er til dere som ikke kan bruke grønnsåpe på gulvene blir da: Fyll vann og grønnsåpe i ei bøtte og la det stå et par timer. Da lukter det så godt atte! [8D] Er en fordel å ha støvsugd og takk vekk "dritten" på gulvet først da.....[X(]

ORIGINAL: Mirus

Skulle tørke støv i forrige uke, og tappa i vann.....men fikk besøk, så den bøtta ble stående i vasken. Så rådet er til dere som ikke kan bruke grønnsåpe på gulvene blir da: Fyll vann og grønnsåpe i ei bøtte og la det stå et par timer. Da lukter det så godt atte! [8D] Er en fordel å ha støvsugd og takk vekk "dritten" på gulvet først da.....[X(]

hahaha!![:D][:D]

slike gulv skal ha så lite vann som mulig ---

Om du ikke bruker såpe , blir ikke gulvene dine møkkete heller-....
Her brukes bare microfiber og enjo-fiber.

For å få "nyvaska lukt" bruker jeg litt nautrlig fremstillt duftolje...

Hvordan virker ENJO-fibrene?

ENJO-fibrene rengjør mekanisk og bryter overflatespenningen i vannet, slik såpe gjør kjemisk. Vannet klarer uten hjelp av kjemikalier å løse opp og bryte ned støv og skitt. De mikroskopiske fibrene går ned i de minste porer og tynneste sprekker. Smuss og bakterier fjernes fort og effektivt uten bruk av kjemikalier.

Takket være det syntetiske materialet og den spesielle fremstillingsmetoden av mikrofiberen, vil det oppstå statisk elektrisitet, slik at støv- og skittpartikler fester seg til fiberen uten å bli virvlet rundt. En fuktig og våt fiber vil samle opp og holde på vann og skitt. På denne måten er det ikke nødvendig med skrubbing og skuring.

ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#

slike gulv skal ha så lite vann som mulig ---

Om du ikke bruker såpe , blir ikke gulvene dine møkkete heller-....
Her brukes bare microfiber og enjo-fiber.

For å få "nyvaska lukt" bruker jeg litt nautrlig fremstillt duftolje...

Hvordan virker ENJO-fibrene?

ENJO-fibrene rengjør mekanisk og bryter overflatespenningen i vannet, slik såpe gjør kjemisk. Vannet klarer uten hjelp av kjemikalier å løse opp og bryte ned støv og skitt. De mikroskopiske fibrene går ned i de minste porer og tynneste sprekker. Smuss og bakterier fjernes fort og effektivt uten bruk av kjemikalier.

Takket være det syntetiske materialet og den spesielle fremstillingsmetoden av mikrofiberen, vil det oppstå statisk elektrisitet, slik at støv- og skittpartikler fester seg til fiberen uten å bli virvlet rundt. En fuktig og våt fiber vil samle opp og holde på vann og skitt. På denne måten er det ikke nødvendig med skrubbing og skuring.

hehe, sleger du dette her eller? [:D] jau jau I hear ya [;)] men det blir jo flekkete på gulvene etter gudvethva...matflekker, skitt osv. Må jo nesten ha litt vann da, men tydeligvis bare direkte på flekkene? føler ikke at det blir årntli rent uten litt gnikking og gnukking med såpevann. Jaja, blir slutt på det nå da. takk for innspill [:)]

Vet ikke nag laminat,men vet at vi MÅ bruke gr.såpe på parkett

ORIGINAL: Villanden

Vi har nettopp hatt folk fra leverandør av laminat på befaring pga sprekker og bobler i laminaten vår. Og under samtalen kom det fram at laminat ikke tåler vann i det hele tatt!!![&:] Så da spurte jeg hvordan jeg da skulle få vasket gulvet, og fikk til svar at det visste da ikke han [8|][>:]
'

det er det dummest... hallo... må da kunne vaske et gulv

Back
Topp