Grønnsåpe på infeksjon

Lunken

Blir kjent med forumet
Dere som har født og ble klippet/revnet og sydd, hvordan er det nå? Er 4 uker siden men har begynt å svi/klø siste uken, vil det ha noe for seg me slikt grønnsåpe bad? Svir og klør, og ser i innlegget at der er noe hvit/grønt/gult som kommer ut. 6 ukers kontroll om 2 uker.

Sniker som sykepleier: ring jordmor / lege. Grønnsåpe er svært basisk, og ja, det ser ut til å trekke mye ut av såret, men det er fordi det gjør at det produseres mye mer gørr og. Det finnes mye annet som er mer effektivt og mindre skadelig.

Så kjedelig med svie og kløe. Ville gjerne tatt en tur til legen for å utelukke infeksjon siden det væsker grønt/gult. Kanskje du kan sende elektronisk melding til legen? Da kan jo den vurdere om det er nødvendig med en sjekk. Ville også spurt hva legen tenker ift grønnsåpe eller om han/hun anbefaler noe annet istedenfor. Masse lykke til og god bedring ☺️

Jeg ringte rift polyklinikken for litt under en uke siden, etter anbefaling fra jordmor. Jeg fortalte dem at jeg hadde begynt å bruke grønnsåpe. De rådet meg heller vaske med Lactacyd intimvask. Altså en liten dose godt blandet med vann. Det gjorde jeg i 2-3 dager og plagene forsvant.

Back
Topp