Grønn utflod

miniminion

Flørter med forumet
♡Oktoberskattene 2026♡
Hei , er aktiv IVF prøver , nå et år, har hatt to fersk forsøk og begge var negativ (siste kjemisk). Ved siste forsøk fikk jeg grønn utflod DPO 9 tror jeg , men ingen lukt eller kløe.
Snart skal vi sette i gang fryseforsøk, men jeg er veldig urolig om det grønne utfloden. Fordi nemlig den kommer og går…

Leste her i BV forum at det er «lurt»å ta en antibiotika for bakteriell vaginose.
Gikk til legen og fikk resept på Donaxyl 10mg, måtte ta 6 dager. Greit , gjorde det men fortsatt grønt utflod. (Rett etter antibiotika bruker jeg vivag pluss 8 dager)

Spørsmål er burde jeg snakke med leger eller klinikk før vi setter i gang fryseforsøk?

Last edited:
Legger til at i dag kommet litt blod i tillegg. Er på CD 21 og har lang syklus (44dager) .

Hjelp, hva som foregår her?
Har ikke hatt samleie , 2 uker siden sist, så ikke noe festnings blod dette her …

Har kontaktet lege via e konsultasjon men det tar opp til 5 virkedager for å få svar…
Noen god råd fra dere?

Veldig vanskelig å gi råd,men det blir litt synsing herfra.

Grønn utflod er ikke bra tenker jeg, og tyder kanskje på en infeksjon? Jeg ville tatt test for infeksjoner i underlivet , mener at en sånn en vanligvis tester for både sopp og bakteriell vaginose.

Jeg ville ha booket time hos en privat gynekolog, så fort det lar seg gjøre. Har god erfaring med Aage Huseby på Oslo City om du holder til i området. Også private fertilitetklinikker kan ta en sånn test.

Hvis noe er i ubalanse der nede er det viktig å finne ut av før innsett. Man vil ikke sløse med dyrebare embryo om det viser seg at det er lavere sjangse for graviditet.

Lykke til :Heartred

Det kan komme grønn utflod av candida-overvekst i kroppen. Har du brukt å lett få sopp tidligere? Har du noe utslett eller pigmentflekker på kroppen? Finnes mange flere symptomer også. Du kan be om å bli tatt prøver av for å sjekke

Takk for svarene .
Her er det en oppdatering. Legen min anbefalte å avvente en uke etter fullført kur med Donaxyl.
Nå har alt normalisert seg og utflod er fint hvit/gjennomsiktig . Tror det også hjalp men Vivag plus 8 dagers kur.
Kjente at det var veldig lettelse når alt stabiliserte seg ! :)

Back
Topp