Grønn utflod?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Jeg er 36 uker på vei, og har hele tiden vært plaget av farget utflod. (Grønn og gul) Nå siste tiden syntes jeg den har vært tydelig grønn og litt tykk med litt "boblete" konsistens.. Syntes liksom det er så kleint å spørre legen om dette.. Det er veldig sjelden den er helt hvit. Og det er ikke soppinfeksjon, da jeg tidligere da jeg var yngre var mye plaget av det om sommeren. Så vet at det ikke er noe sånt denne ganger :-) Håper på svar! 
Hilsen Linn(20) 

Hei!

Det er i utgangspunktet normalt med økt utflod når man er gravid.
Du skriver ikke noe om om du har andre symptomer - klør du, svir det når du tisser, er huden i underlivet rød, gjør det vondt å ha sex....?
Men jeg tenker uansett at det kan være lurt å ta en sjekk! Legene er veldig vante med å ta prøver av gravide, så det er nok bare deg som kjenner på at det kan være litt ubehagelig..... Legen bruker bare en lille bomullspinne som hun tar rett innenfor skjedeåpningen. Dett er ikke vondt og det er veldig hurtig gjort! Prøven sendes da til dyrkning og man kan da etter noen dager se om du har en bakterie-infeksjon som det kan være lurt å behandle før fødseln.

Lykke til da!
Vennlig hilsen jordmor Ragna.

Back
Topp