Grønn utflod?:-S

Kamikaze

Andre møte med forumet
Litt kleint spm.. Men jeg lurte på om det er noen av dere som har opplevd dette? Tydelig grønn farge, noen ganger litt blekere, heller litt mot gult av og til. men aldri helt hvit egentlig.. Tror dere det er grunn til å bekymre seg? Er liksom litt flaut å ta det opp med legen! 

jeg lurer på det samme...lysegrønn/lysegulaktig stort sett. Leste en eller annen plass at man kan ha en betennelse i skjeden uten å vite om det/plages, og at dette kan være farlig under fødselen for babyen kan da plukke opp infeksjonen...tror jeg må spørre legen om det neste gang for å være sikker! 

Misfarget utflod kan være tegn på mye rart. Sopp, infeksjoner, klamydia med værre ting. Så det er bare å komme seg til legen og si hva du sliter med, så tar legen prøver og sender til dyrkning for å finne ut hva det er. Er mange som går med infeksjoner og sykdommer uten å vite det fordi det enten ikke er, eller er lite symptomer.

Klamydia fører f eks i mange tilfeller ikke med seg noe ubehag, men kan arre eggstokkene og føre til at man blir steril. Ikke alle klør ved sopp heller.

Jeg er 36 uker på vei så burde kanskje si det til legen ja.. Hmm.. Ja, ikke vet jeg. Ble testet for klamydia bare rutinemessig da jeg ble gravid, hadde ikke dette. Ikke kan jeg ha fått det nå heller tror jeg, da må jeg ta en alvorsprat med mannen min, hehe. Soppinfeksjon gir ikke det en cottagecheese lignende konsistens? Har da hatt det før. Ikke lukter det noenting av det heller. Men hvis det er som du sier at det kan overføres til babyen, så skal jeg nevne det på neste kontroll! :-O ble litt bekymra nå jeg... 

Jeg har også dette med gulaktig utflod, men jeg fikk beskjed om at dette var normalt :) 

¤Ann¤ skrev:
Jeg har også dette med gulaktig utflod, men jeg fikk beskjed om at dette var normalt :) 

Stor forskjell på gul og grønn, og er den misfarget når den er "fersk" er det ikke normalt, da er det i de fleste tilfeller noe gale.

Mortania skrev:

¤Ann¤ skrev:

Stor forskjell på gul og grønn, og er den misfarget når den er "fersk" er det ikke normalt, da er det i de fleste tilfeller noe gale.

Ja, fordi jeg har egentlig mer grønn enn gul når den er "fersk" æsj så ekkelt:-p Skal ta det opp neste gang jeg skal til legen. Kanskje jeg har  fått sånn skjede katarr..?

Veldig viktig å få testet hva dette er.
Kan blant annet være et symptom på GBS, noe som kan være alvorlig for barnet.
http://www.gbs-info.net/
Det kan også være noe helt ufarlig - men det vet man jo ikke før man har tatt en test. Fort deg til legen, du :)

Mye bedre med lege enn synsing over alt det kanskje kan være hos en gjeng ufaglærte gravidhjerner i hvertfall :D

Om det kom en slang geleaktig klump i grønne utfloden, KAN det være slimproppen. Ikke sikkert, derfor hør med legen :) Isåfall noen får hvitslimpropp, noen får gul, noen får grønne og noen får en slags blodklump. Er så forskjellige på personer, men hør med legen likevell :) Lykke til videre.

Takk skal dere ha for gode svar :-) Jeg dro på en liten sjekk hos legen, så de sendte en prøve inn til dyrkning, så får vi se:p Litt uerfaren lege tror jeg (ikke fastlegen), fordi hun sa at "det er så sjelden det er noe alvorlig, så det er ikke sikkert at a-hus i det hele tatt analyserer prøven." Dette er da vel strengt tatt ikke mulig..? Har jeg hvertfall aldri hørt om. At de putter en finger i lufta og tar en tilfeldig prøve å analyserer den, og ikke andre, bare fordi det skulle vært et sjeldent tilfelle.. Men, det er sikkert ikke noe galt, men har fått det sjekka :-))

Back
Topp