Grønn-te!

Nattlys

Gift med forumet
Jeg er veldig glad i en grønn-te som heter Qing-xiu tea.

Men sluttet da jeg ble gravid fordi det står bakpå "er ikke testet i bruk på gravide og ammende".
Har ikke sluttet å drikke te av forskjellige sorter bare fordi jeg ble gravid, men ble så usikker på denne teen siden det står det der bakpå!
Hva tror dere?

Hmmm.. hadde blitt skeptisk eg også. Eg drikker grønn-te fra twinings og det virker nå som det har gått fint [:)]

eg drikk ein del te, men fekk beskjed av ei venninne tidleg i svangerskapet at ein ikkje ska drikke grønn te når ein er gravid..... eg kan ikkje hugse ka grunn ho hadde dessverre[8|]

Hmm, da burde jeg kanskje ikke drikke den. Men har drukket en del av Twinings Earl Grey, Grønn-te[8|]

Om den er en ren grønn te så skulle den ikke være et problem, om den er tilsatt urter av ymse slag, f.eks ginseng, ville jeg ikke drukket den.

Vi er te drikkere her og det går med mye både sort, grønn og hvit te, men de fleste er rene teer, med noen få unntak som sjasmin og blå-/kornblomst.

grå heilt sikkert fint [:)] vakje meininga å skremme nåken, men so sa ho....

ORIGINAL: Mammas drøm

eg drikk ein del te, men fekk beskjed av ei venninne tidleg i svangerskapet at ein ikkje ska drikke grønn te når ein er gravid..... eg kan ikkje hugse ka grunn ho hadde dessverre[8|]
Det er motsatt av hva jeg har hørt. Grønne og hvite teer blir normalt anbefalt fordi de har mindre koffein og mer antioksidanter enn sort...

isofall ha eg gått på ein skikkeleg smell fø eg drikk 3-4 koppar svart te nesten dagleg.....
jaja da e vel ik verre enn dei mødrene so drikk rikeleg m kaffi gjennom heile svangerskapet ?!?

Husker ikke hva det var, men leste at man ikke skal drikke mye grønn te. Trur ikke en kopp i ny og ned har noe å si...

Måtte jeg google litt vettu...her er en link http://www.dinside.no/351869/unngaa-gronn-te-som-gravid

ORIGINAL: Lindus82

Måtte jeg google litt vettu...her er en link http://www.dinside.no/351869/unngaa-gronn-te-som-gravid

Hmm....[&:]

Back
Topp