Grønn te

Mina78

Blir kjent med forumet
Er det noen som har fått tydelig beskjed fra legen sin ang. å drikke grønn te? Jeg drikker 2-3 kopper koffeinfri grønn te hver dag, det er kanskje litt mye? Har hørt noe om at teen nedsetter opptaket av folat i blodet, men synes jeg leser så mye forskjellig om det ellers på nettet.
Og en annen ting jeg lurer på, er om man kan farge håret sitt under graviditeten?
Takk for svar!

Vet ikke noe om teen.. Jeg farga håret i forrige uke,men jeg kjøpte farge uten ammoniakk på helsekosten og gjorde det sjøl her hjemme [:)]

Te kan du vel drikke, men hold deg unna te med koffein hvis du drikke så mye pr dag. Farget håret mitt gjorde jeg også i forrige uke her hjemme. Spurte ho på frisersalongen om jeg kunne bruke den når jeg var gravid og det mente ho da......

man kan drikke 3 (noen steder står det 3 - 5) kopper te (med koffein) pr dag... (Forutsatt at man ikke inntar annet med koffein).

Kan ikke se at det da skal være noe fare med å drikke tilsvarende med koffeinfri grønn te!

Jeg har fått beskjed av akupunktøren min - som er motstander av koffein, at jeg kan fint drikke grønn te. Men her om dagen hørte jeg at den ikke var noe særlig koffeinfri likevel. Noen som vet helt sikkert? [8|]

Når det gjelder hårfarging har jeg lurt på det samme, men aldri fått noe sikkert svar så jeg har latt det være. Men skulle gjerne frisket opp håret mitt med noen striper nå når det begynner å våres. Noen som vet?

Angående farging av hår så har eg hørt at når man er gravid så fører hormoner (eller noko sånt) til at f.eks den hårfargen du er vant til å bruke plutselig kan oppføre seg annleis. At det blir ein anna farge enn det som var planen... Trur ikkje det er farlig å bruke det, men det er aldri godt å vite korleis reaksjonen blir... kanskje grønt hår? kanskje rosa? [:D]

Jeg farget og stripet håret for 14 dager siden, med ammoniakk. Fargen ble som den skulle, fått masse skryt...hehe[8D]

Jeg drikker koffeinfri grønn te. Du kan spørre hos en tehandler om de har  noe helt uten koffein eller du kan kjøpe det merket som heter Celestial Seasonings. De har noen grønne typer som er koffeinfrie (Decaf). De har også mange andre gode teer uten koffein. Kjøpes hos helsekost.

Det er ikke farlig å fare håret mens man er gravid, men fargen kan bli annerledes enn den pleier.

Bare farg og kos deg du. Man trenger jo å føle seg litt fresh om dagen!

M

Back
Topp