Grønn, skummende avføring

Leneg85

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Lille her har vært så urolig og skriker mye på kvelden, i det siste har hun hatt grønn og noen ganger skummende avføring.
Jeg kom over denne artikkelen og her var det mye som stemte:
http://sovlillebaby.com/formelk.htm

Mulig at hun får for mye formelk. Tror dette er spesielt på den ene puppen hvor jeg har mest melk.
Noen andre som kjenner seg igjen/opplevd det samme? Hva gjorde dere?

Lille her har vært så urolig og skriker mye på kvelden, i det siste har hun hatt grønn og noen ganger skummende avføring.

Mulig at hun får for mye formelk. Tror dette er spesielt på den ene puppen hvor jeg har mest melk.

Ja. Jeg begynte med intervallamming:
http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Det har funket til en viss grad :)

Oi! Det her har vi og! Nå fikk jeg mange svar. Det virker som om dette kan være grunnen til at han ikke legger på seg. Han har grønnaktig, skummende bæsj og mye luft i magen tror jeg.
Må lese meg opp på intervallamming jeg nå!

Ja, og jeg som har vært inne på tanken at hun ikke får nok melk på kvelden og derfor er urolig. Men det stemmer jo på et vis, hun får bare ikke nok av den fete melka og blir vel overmett av den tynne.
Må lese meg opp på intervallamming jeg også :)

Var sånn i begynnelsen her også, og da la han lite på seg. For å bedre det håndmelket jeg ut den første melka før jeg ammet slik at han raskere fikk den fete melka, i tillegg begynte jeg å først gi samme pupp som han fikk til slutt forrige gang (når han begynte å spise fra begge sider under ett måltid). :) funket her!

Sent from my iPhone using BV Forum

Å, takk! Dette har jeg jo lest noe om før, men glemt igjen. Snuppa er ikke en gulper til vanlig, men siste uka har det kommet en del smågulp og i stad på stellebordet bæsja hun skummende gulgrønt og jeg har masse lekkasje for tida og hun setter stadig melka i vrangstrupen. Jeg prøver å amme fra samme bryst når hun skal ha og det ikke er så lenge siden, men tydeligvis er jeg litt kjapp til å bytte og kanskje har jeg litt for mye generelt.

Veldig fin artikkel, tusen takk! :)

Wow der har vi problemet mitt!!! Merker forskjell når jeg tilbyr begge eller bare holder meg til en pupp over et par amminger. Elvira får oftest vondt i magen når jeg tilbyr begge!!! Og er mye roligere når jeg forholder meg til en pupp om gangen :) amming er innviklet altså!!!
Jaaa, mye mer innviklet enn jeg så for meg. Er jo så mye forskjellig man må tenke på!

I dag har jeg amma fra venstre tre ganger nå. Går greit med høyre enda, men den må til pers neste gang. Skulle gjøre som det sto i den artikkelen og tømme begge bryst først, men rakk ikke det i morges. Håper det greier seg med bare å amme mer på ett og ett bryst ellers tar jeg den tømminga i morra eller søndag.
Mye uro i natt pga magevondt (?) og de 7,5 timers sammenhengende søvn er det visst slutt på. Snuppa sov vel 6 timer i natt, men vekte meg med småskriking i søvne. Håper natta som kommer blir bedre.

Noen som syns intervallammingen funker?
Jeg har fått en ny gutt her! Virker mye mindre plaget av luft og er mett lengere om gangen. I tillegg så koser han seg mer med puppen tror jeg :) En del spreng har jeg når puppen må vente så lenge på tur, men hjelper om jeg håndmelker noen min før mating. Spent på om det har noe for seg ift vekten hans! *håper håper*

I dag har jeg amma fra venstre tre ganger nå. Går greit med høyre enda, men den må til pers neste gang. Skulle gjøre som det sto i den artikkelen og tømme begge bryst først, men rakk ikke det i morges. Håper det greier seg med bare å amme mer på ett og ett bryst ellers tar jeg den tømminga i morra eller søndag.
Mye uro i natt pga magevondt (?) og de 7,5 timers sammenhengende søvn er det visst slutt på. Snuppa sov vel 6 timer i natt, men vekte meg med småskriking i søvne. Håper natta som kommer blir bedre.
Skulle gjøre det jeg også, men fikk ikke tid. Har også forsøkt ett og ett bryst i dag, og begynt med minifom nå i kveld. Vært litt hyl og skrik i kveld også, men nå har hun sovnet ved siden av meg i senga. I går holdt hun det gående til kl 4... Blir så frustrert og vil bare prøve alt for at hun skal ha et bra.

Skulle gjøre det jeg også, men fikk ikke tid. Har også forsøkt ett og ett bryst i dag, og begynt med minifom nå i kveld. Vært litt hyl og skrik i kveld også, men nå har hun sovnet ved siden av meg i senga. I går holdt hun det gående til kl 4... Blir så frustrert og vil bare prøve alt for at hun skal ha et bra.

Nå koker jeg pumpedeler akkurat for øyeblikket. Håper snuppa sover lenge nok til at jeg får tømt begge bryst før neste amming som i "oppskriften"

Back
Topp