Grønn, hyppig avføring

Kiiwi

Glad i forumet
August 2018
Septemberhjertene 2018
De siste 1-2 ukene har lille E begynt å bæsje skikkelig ofte i tillegg til at avføringen er grønn. I begynnelsen var fargen lysere, men nå er det helt mørkegrønt. Veldig tyntflytende også.
Google sier for det meste tannfrembrudd eller overproduksjon av melk, men bortsett fra at han sikler/spytter noe voldsomt er det ingenting som tyder på tenner. Har både kjent og sett etter. Jeg har ikke for mye melk heller og han spiser nesten alltid kun fra en side ved hver amming, så jeg føler meg rimelig sikker på at han får i seg den fete melken også.
Han sliter ikke med vondt i magen og er like blid og fornøyd som han pleier.
Men hva kan dette være, da? Burde jeg få det sjekket ut eller er det helt normalt?

Her har det også vært bæsjebonanza de siste dagene. Før det hadde vi en periode med dager helt uten bæsj (begynt med litt grøt), men så «løsnet» det og nå bæsjer han 5-6-7-ganger om dagen. Av og til grønt og slimete. Han er i kjempeform ellers så vi har ikke vært bekymra. Har ikke lest at det kan komme av tannfrembrudd men det kan stemme her for i dag oppdaga vi første tanna!

Her har vi hatt grønn avføring med slim i flere måneder. Vært hos legen to ganger men de sier ikke noe spesielt. Nå har jeg kuttet ut melkeprotein, og da har farge forbedret seg, men det er likevel så og si bare slim. Hun er blid og fornøyd, men det kan jo ikke være bra med bare slim!?

Har hatt skikkelig grønn avføring når babyen har vært forkjølet. Ellers litt innimellom hvis magen er litt i ulage virker det som.

Samme her. Fra 1 om dagen til ca 10. Fargen er endret fra gul til grønnish og blitt skikkelig slimete. Har også plutselig fått masse luft i magen, men almen tilstanden er bra. Ho har også fått noen tørre røde flekker på kroppen. Tenkte å kjøre melkefritt etter jul om ho ikke er bedre.

Back
Topp