Grønn bæsj

Ladybaby

Flørter med forumet
Hei

Min sønn har grønn bæsj nå for tiden, bør jeg være bekymret? 2 tenner er på vei opp i dagens lys, så jeg tenker at det sannsynligvis er derfor... 

Det er nok derfor, ja. =) Min gutt har hatt grønn bæsj to-tre ganger, men det har gitt seg etter noen dager.

Ville hørt med helsesøster eller lege. Kan være ingenting, men det kan og være noe som er galt.

Kontaktet helsesøster, de sendte en avføringsprøve til sykehuset og tok blodprøve! Bedre å sjekke det for sikkerhetsskyld ;)

Det er bra. Er greit å få det sjekket. Vår har hatt grønn bæsj en gang, men det var etter et stort måltid som inneholdt mye brokkoli :p Helsesøster bare lo når eg ringte. Hvordan skulle eg vite at maten satt farge på bæsjen :p

Min har også hatt det et par ganger, men merker at det har sammenheng med maten. Når jeg gir fisk så har ho pleid å få grønn bæsj.. Så jeg gir ho nesten ikke fisk, tilfelle ho ikke tåler det. Også får ho grønn bæsj av avokado, men det er jo ikke så rart.. :P Så det får ho forde

Grønn bæsj er som regel tenner :) kan komme med influensa og. Skulle bæsjen derimot bli hvit/ grå ,over en periode, må man være obs, det kan være cøliaki eller andre allergier.

Back
Topp