grønn avføring

løven87

Glad i forumet
Leo er mye plaget med magesmerter og luft i magen, han er urolig hver kveld mellom 18 og 03 som regel, ofte i minimum 3-4 timer. de siste dagene har han hatt oftere avføring og avføringen hans gått fra sennepsgul til grønn, slimaktig og ofte litt rennende (det renner av rumpa hans når man løfter han fra stellebordet til vasken). har lest på lommelegen og helsesøster-service at så lenge det er grønn avføring men de ellers ikke viser tegn til ubehag og er rolige så er det ingen grunn til bekymring. men leo er jo både urolig og viser tegn til ubehag og spiser ikke like mye som han pleier, bør jeg få det sjekket opp? hvem tar man evt kontakt med nå i påsken- legevakta?

jeg har kuttet ut ren kumelk i mitt kosthold, i tillegg holder jeg meg unna yoghurt, ost, løk, kål osv osv.. spiser egentlig bare brød/knekkebrød med kokt skinke og drikker vann om dagen..

har ikke tatt tempen enda, tenkte å ta den ved neste bleieskift..

her har også avføringen gått fra gul til grønn.. [&:] Men vesla har ikke vist noe spesielt tegn på ubehag.. Litt mer jobbing med magen kanskje, og litt mindre avføring av gangen. Men hun klager ikke..

ORIGINAL: LilleDelfin

her har også avføringen gått fra gul til grønn.. [&:] Men vesla har ikke vist noe spesielt tegn på ubehag.. Litt mer jobbing med magen kanskje, og litt mindre avføring av gangen. Men hun klager ikke..

Det samme her.

Ville ha ringt helsestasjon å hørt med de! Skader jo ikke å ta en telefon[:)]
Men hvis han er veldig plaget ville jeg fått noe behandling på han, akupunktur, osteopat ol. Så kanskje dere blir kvitt problemet.. [:)] Får håpe dere finner ut av det da og at det ikke er noe farlig! 

Leste i spedbarnsboken her en dag at hvis ungen ikke får i seg den siste melka som er i puppen, den med mest næring, vil bajsen bli grønnaktig og rennende. Defor er det lurt å la dem sutte til det er tomt i den ene puppen før man bytter. Den næringsrike melka er helt hvit på en måte, mens den som kommer først er mer tyntflytende og grå har jeg lagt merke til, den første er visst mest en tørsteslukker. 

oppdaget i bleia at min også hadde grønn avføring. Er dette grunn til bekymring?

Trodde de fikk grønnavføring pga magesmerter jeg[&:]

Back
Topp