Grønn avføring hos baby?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Idag har lillegutt hatt ordentlig seig og grønn (mørk grønn) avføring, tre ganger. Han har ikke hatt noe videre magevondt egentlig.
Andre grunner til det? Han har heller ikke spist noe uvanlig :nailbiting:
 
Hvor gammel er barnet?
Her hadde være barn det en del det første året, mest det første 3 månedene og etter 6 måneder avtok det betraktelig..
 
Hvor gammel er barnet?
Her hadde være barn det en del det første året, mest det første 3 månedene og etter 6 måneder avtok det betraktelig..
Han er 11mnd :)
Det kan jo være tenner, men litt annerledes avføring denne gangen enn sist han fikk tenner. Sist fikk han litt løsere, grønnaktig og illeluktende avføring 1-2dager før det dukket opp to tenner :) men får bare se om det dukker opp noe etterhvert :happy:
 
Men, så fant jeg nettopp ut at jeg nok får besøk av mensen for første gang siden før jeg ble gravid (mars 2017), kan det merkes på baby før den kommer eller får de kun reaksjon etter den har kommet? :)
 
Men, så fant jeg nettopp ut at jeg nok får besøk av mensen for første gang siden før jeg ble gravid (mars 2017), kan det merkes på baby før den kommer eller får de kun reaksjon etter den har kommet? :)
Det vil jeg tro er grunnen da ja :)
 
Mensen hos mor, tenner og sykdom kan gi grønn avføring, og det kan og være tilfeldig :) Min hadde det iblant, men aldri noe varig ihvertfall :)
 
Mensen hos mor, tenner og sykdom kan gi grønn avføring, og det kan og være tilfeldig :) Min hadde det iblant, men aldri noe varig ihvertfall :)
Slik jeg ser det, så er det foreløpig ingen av delene :p dvs han har blitt forkjølet, men jeg har ikke fått mensen (falsk alarm) og kjente ingen tenner. Men kan jo hende at det lurer en nedi tannkjøttet som snart kommer frem :p
 
Er jo relarivt vanlig med grønn avføring i løpet av det første leveåret. :) Og med mindre formen er crap og allmenntilstanden dårlig, så går det nok helt fint. :)
 
Back
Topp