gråter til han kaster opp.. (ofte)

oggi sin

Gift med forumet
fler som har det sånn??

emil nekter plent å ligge i sin egen seng etter at han har fått ligge sammen med oss da han var syk[:'(]
legger han i senga si når vi skal sove (fram til det så sover han i vår seng) å så begynner marerittet[:-]
han hyler og skriker verre. å etter en time med skriking så kaster han opp[:(] da får han jo helt panikk å skriker helt desperat. da kan jeg ikke anna enn å ta han opp, å så ender han helt inntil mammaen sin i vår seng, akkurat sånn som han ville[8|]

hva gjør jeg??? anyone???

Tenker i utgangspunktet at du ikke bør la han ligge i deres seng overhode.....altså legg han for kvelden i sin egen seng. Dette skjønner jeg blir en kamp, men hver gang dere gir opp så vil han gråte og styre lengre neste gang, fordi han vet han får viljen sin til slutt.

Dere må vel bare stålsette dere for en skikkelig kamp.......

ORIGINAL: lulu81

Tenker i utgangspunktet at du ikke bør la han ligge i deres seng overhode.....altså legg han for kvelden i sin egen seng. Dette skjønner jeg blir en kamp, men hver gang dere gir opp så vil han gråte og styre lengre neste gang, fordi han vet han får viljen sin til slutt.

selv om han kaster opp?[8|]

Sønnen til min eks holdt på sånn,men jeg har konkludert med at det var fordi han puttet hendene inn i munnen da han gråt,og antagelig ble litt for ivrig[:o]

Jeg hadde lagt ham i hans egen seng fra starten av kvelden, og så brukt opp-ned metoden. Tar lengre tid, men er ihvertfall mye hyggeligere både for foreldre og barn. [:)] Forhåpentligvis slipper dere både så mye hyling og oppkast. 

Man kan se dette fra flere sider.

Vi har ei tuppe på 2 år som ikke er komfortabel i sin egen seng, hun trenger tryggheten som hun får ved å sove i vår seng.
Ikke hjelper det at det er "aktivitet" på hennes soverom.

Både jeg og mannen syns det er kos å samsove og kommer ikke til å tvinge henne til noe som hun tydeligvis ikke er klar for.

Jeg er ikke noen fan av Ferbermetoder og skrike-kurer. Men dere kan jo prøve å legge han i hans seng i utgangspunktet. Og bli der til han roer seg. Syns ikke små barn skal ligge å gråte til de kaster opp.

Min gråt "ofte" til han kasta opp i 7 mnd før han fikk astmamedisiner...
Etter det skjer det bare når han har astmaanfall....

Sier ikke at det har en sammenheng altså....

Men, kle senga hans med håndkler lag på lag. Når han kaster opp fjerner du nødvendig antall håndklær, evt tar av pysj og vasker litt. Ro han ned ved siden av senga og legg han ned igjen. Forhold deg så rolig som mulig...

emil putter ikke henda i munnen, han har nok med å holde seg fast når han står oppe, for ikke å falle stakkar...[8|]

dytter

ORIGINAL: lulu81

sign....!!

Uff, dette var vond lesing.. Gråter han en time alene, eller er dere der inne hos ham?

Alt avhenger jo av hva dere ønsker. Er dere komfortable med å ha han i deres seng så er jo det en mulighet. Hvis dere ønsker at han skal sove i egen seng, så ville jeg lagt han der når han legges for kvelden. Hvis han på et eller annet tidspunkt kaster opp så ville jeg skiftet på han og evt senga hvis det trengs, og lagt han tilbake i senga. Evt hatt en madrass på gulvet ved siden av senga som dere kan ligge på når han skal sovne.

Uff, stakkars liten [:(] Og stakkars dere.
Jeg hadde lagt ham i sengen sin med en gang han skal sove. Dere kan forsøke opp-ned eller midt-i-mellom. metoden f eks. Eventuelt kan du jo bare ligge ved siden av ham i sprinkelsengen til han sovner?

Back
Topp