Gråter, spiser og sover

JeanettNewman

Første møte med forumet
Hei.
Min 4 uker gamle datter har de siste dagene kommet inn i en rutine hvor hun gråter veldig mye, og gir signal om at hun er sulten, hun spiser da, lenge, for så å sovne ved brystet, prøver så å få hun til å rape, hun gjør det, så spiser vi litt til. Så virker hun mett og fornøyd og sovner. Våkner så etter 20-25 min, og så er sulten igjen. Hun sover ikke lenger enn en time om gangen, og når hun er våken bare skriker hun etter mat, eller spiser. Hun har lagt bra på seg, så næring i melka er det tydeligvis. Er det mageknip? Luft i magen? Økedøgn? Hun har vært veldig treg til å rape etter måltidene, begynte da med miniform, og dette har hjulpet, begynner å bli veldig slitsomt å amme hver time for en periode på en time i snitt hele døgnet. Noen ide om hva det kan være ?

Sliten nybakt mamma.
 
Hun er i rett alder for økedøgn iallefall, så kan mye mulig være det. Og da MÅ hun få ligge ved puppen sånn at melkemengden øker.

Kan også være mageknip, siden det virker med miniform.

Prøvd smokk? Hun kan også få mageknip av for mye mat, hvis det bare er et stort sugebehov hun har som gjør at hun sutrer på pupp.

Du må nesten bare prøve deg litt frem.

Les gjerne inne på ammehjelpen.no for veldig god informasjon og mye forskjellig :)

Lykke til :)
 
Hei!

Dette hørtes slitsomt ut, håper det går bedre nå? Det høres nemlig ut som økedøgn, slik du allerede har fått tips om over her :) Økedøgn er perioder hvor babyen vokser veldig mye eller hjernen utvikler seg ekstra mye, da har hun behov for ekstra mye næring. Det får hun ved å spise hyppig de dagene det står på. Derfor er det viktig å la babyen få komme til brystet så ofte som hun ønsker, slik du allerede gjør.

Før jeg kommer med råd så vil jeg gjerne høre hvordan det går med dere nå siden det er noen dager siden du la inn spørsmålet ditt her.

Med vennlig hilsen
Ammehjelper Ingebjørg
 
Back
Topp