Gråter om natten

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Heisann,
Lurer på om noen har noen ideer? Her kommer "problemet":
Jeg har verdens snilleste baby på tre uker, men hun har begynt å gråte og er kjempe utolig om natten. På dagen ammer vi og hun sover, omtrent uten noe gråt og problemer. Da er hun så rolig, og sovner ofte rett etter hun har spist. Men på natten begynner hun ofte å gråte mens hun spiser og etter hun har spist. Er ofte omtrent umulig å roe henne. Selv om hun får rape og fise. Hun roer seg kanskje litt, men så forsetter det. I natt og, holdt hun på i flere timer. Før samboer kjørte tur med henne så hun sovnet. Hver eneste natt nå gråter hun og er kjempe urolig. Jeg forstår bare ikke hvorfor det kun er på natten. Nesten tima fra kl1-4 tiden og aldri på dagen. Jeg har begynt å tenke på om det er maten? Kan det være middagene hun reagerer på? Kan man ha kolikk bare om natten? Har dere noen ideer til hva det kan være?

Magesmerter på de små kommer som regel mest på kveld og natt.. Så det er godt mulig det er kolikk eller noe hun reagerer på. Fint jo slike dråper du kan gi før du ammer som skal hjelpe på magesmerter og luft i magen. Kan jo være et forsøk å prøve. Fenikkelte skal også hjelpe.

Magesmerter på de små kommer som regel mest på kveld og natt.. Så det er godt mulig det er kolikk eller noe hun reagerer på. Fint jo slike dråper du kan gi før du ammer som skal hjelpe på magesmerter og luft i magen. Kan jo være et forsøk å prøve. Fenikkelte skal også hjelpe.
Så det er vanlig å være helt rolig og fin på dagen, og plutselig få magevondt på natten?
Var det miniform(?) du tenkte på?
Får prøve meg litt fram, får så vondt av henne. Da kan jeg jo prøve fenikkelte om kvelden. Er det helsekost som har det?

Er vanlig at kolikken starter ved faste klokkeslett, og som frøet sier ofte på kvelden eller natta.
Du kan gi miniform og drikke ammete. Du kan også gi ammete (nedkjølt!), evt. sukkervann.

Les denne artikkelen på ammehjelpen.

Her hjalp det mye både for meg og baby å gå rundt med henne i bæresele :) tok knebøy til hun sovnet og så kunne jeg evt legge meg i sofaen og sove med henne oppå meg. Eller så så jeg på tv og satt oppreist mens hun sov. Man kan evt kjøre bil og, men det er jo lettere å slenge dem oppi bæreselen da, syns jeg :)

Så det er vanlig å være helt rolig og fin på dagen, og plutselig få magevondt på natten?
Var det miniform(?) du tenkte på?
Får prøve meg litt fram, får så vondt av henne. Da kan jeg jo prøve fenikkelte om kvelden. Er det helsekost som har det?
Ja det kan være ganske vanlig det ja:( tenkte på miniform ja:) kan være verdt et forsøk. Fenikkelte får du på helsekost ja. Du kan gi avkjølt til baby, noen dråper.

Ville prøvd fennikel te, du drikker ca 3-4 koppar i løpe av dagen og så kan evt gi litt lunka til babyen direkte (medisin sprøyte). Her funka det veldig bra, og la merke til forskjell dersom eg gløymte det, eller ikkje rakk å drikka.
Du kan og prøva å "sykla" med beina når du tar kveldstellet for å få ut mest mogleg luft.
Eg prøvde ammete også, men den gjorde mini værre.
Minifom prøvde eg, men gløymte det ofte. Fant ut at å smøra nippelen med det var den enklaste måten å få i han det.

vi brukte miniform og sukkervann. det hjalp litt.
Vi var også ute å kjørte rundt på biltur om natta for å få henne til sove. ellers hjalp det også å legge henne i vogna og råkjøre over dørterskelen :P
Datteren min sov på armen i nesten 1 år før hun fant roen alene...

Er vanlig at kolikken starter ved faste klokkeslett, og som frøet sier ofte på kvelden eller natta.
Du kan gi miniform og drikke ammete. Du kan også gi ammete (nedkjølt!), evt. sukkervann.

Les denne artikkelen på ammehjelpen.

Her hjalp det mye både for meg og baby å gå rundt med henne i bæresele :) tok knebøy til hun sovnet og så kunne jeg evt legge meg i sofaen og sove med henne oppå meg. Eller så så jeg på tv og satt oppreist mens hun sov. Man kan evt kjøre bil og, men det er jo lettere å slenge dem oppi bæreselen da, syns jeg :)

Det er nok et faktum at hun har kolikk. Startet på samme tid i går og.
MEN, så kjørte jeg tur med henne. Hun sovnet med en gang:) Våknet når jeg skulle legge henne i sengen. Deretter var det ut på tur igjen. Da lot jeg henne sove litt lenger i bilsete. Så sov hun nesten 7timer sammenhengende! Det var helt fantastisk:) Bil-tur fungerer supert her, tydeligvis. Pluss jeg holdt meg unna alle melkeprodukter i går. Tenker å forsette med det så langt det lar seg gjøre.
Merker hun foretrekker å være oppreist ja, så hun holdt seg rolig en stund da:) Bæreselen har jeg ikke helt funnet ut av. Liker ikke benstillingen på den. Men virker som hun trives der og da.
Takk for gode tips:)
Fenikkelte og minifom skal kjøpes:)

vi brukte miniform og sukkervann. det hjalp litt.
Vi var også ute å kjørte rundt på biltur om natta for å få henne til sove. ellers hjalp det også å legge henne i vogna og råkjøre over dørterskelen :p
Datteren min sov på armen i nesten 1 år før hun fant roen alene...
Biltur hjelper visst godt her og:) Var ute å kjørte i natt. Hun sovnet godt:) Her trives hun best å sove sammen med oss.

MEN, så kjørte jeg tur med henne. Hun sovnet med en gang:) Våknet når jeg skulle legge henne i sengen. Deretter var det ut på tur igjen. Da lot jeg henne sove litt lenger i bilsete. Så sov hun nesten 7timer sammenhengende! Det var helt fantastisk:) Bil-tur fungerer supert her, tydeligvis. Pluss jeg holdt meg unna alle melkeprodukter i går. Tenker å forsette med det så langt det lar seg gjøre.
Merker hun foretrekker å være oppreist ja, så hun holdt seg rolig en stund da:) Bæreselen har jeg ikke helt funnet ut av. Liker ikke benstillingen på den. Men virker som hun trives der og da.

Så bra :-) det blir bedre etter hvert :-) her vippet vi henne noen ganger i vippestolen også. Hun sov noen ganger der og :-)

Så bra:D godt å høre:D kan også være det hjelper å heve hodeenden på sengen. Hvis det er noe refluks i tillegg.

Nå sitter vi her med støvsugerlyd på ipaden! Kolikk-app. Fungerer visst foreløpig dette også:)

Nå sitter vi her med støvsugerlyd på ipaden! Kolikk-app. Fungerer visst foreløpig dette også:)
Vår jente gråt også til faste tider hver kveld.

Vi spilte "white noise" over dockingstasjon på soverommet om natten :p Da fikk vi sove alle sammen, bare med litt bråk i bakgrunnen. Bedre enn gråt da ;)

Vår jente gråt også til faste tider hver kveld.

Vi spilte "white noise" over dockingstasjon på soverommet om natten :p Da fikk vi sove alle sammen, bare med litt bråk i bakgrunnen. Bedre enn gråt da ;)
I natt gråt hun ikke! Men ble en kjøretur kl4 i går natt. "White noise", lastet dere den ned?:) Alt er bedre enn den utrøstelige gråten.

I natt gråt hun ikke! Men ble en kjøretur kl4 i går natt. "White noise", lastet dere den ned?:) Alt er bedre enn den utrøstelige gråten.
Vi fant det på YouTube, 10 timer langt klipp :P

Mannen lastet ned noe som het "womb sounds" fra iTunes. Det er sånne fosterlivlyder, og babyen roer seg godt ned av det også.

Man gjør det som må til for å slippe gråting på natta!

Karve te kan også virke lindrende. Man koker 5dl vann og har i 5ts karve frø, la det trekke 5-10 min og tilsett 2ss sukker. Du kan gi babyen 2ml hver halvtime, og drikk selv flere kopper i døgnet. De kokte frøene er også lur å spise (du, ikke babyen). Karve virker luftoppløsende og sukkeret smertestillende for babyen. Når du har det i melka kan det hjelpe på å forhindre vondtene.

Me hadde BabySleepAid på iPhone. Der var det hårfønar, støvsugar osv så ein kunne finna ut kva lyd funka best.

Back
Topp