Gråter når han er våken...

Bkno4348462

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har en liten gutt på tre uker som gråter store deler av den tiden han er våken. Det eneste som hjelper er pupp/flaske. Men så snart han slipper taket er det grining igjen.
Han er fullstendig avslappet når han ammes men trekker beina mot maten når han gråter.
Han har et enormt sugebehov, og suger på alt som kommer i nærheten av munnen hans. Bortsett fra smokken, den vil han ikke ha.
Vi har vært til kiropraktor med ham, men hun fant ingen låsninger eller skeivheter noe sted.

Han har lagt på seg 250-300g de siste ukene så han får nok mat.
Jeg har prøvd å kutte ut diverse matvarer, uten at det hjelper større.

Han sover heller ikke så mye. En time om gangen om jeg er heldig, og eneste måten er å amme ham i søvn.
Vi gir minifom og raper ham ved måltid.

Noen tips?
Utrolig slitsomt å ha en sint liten sjef på puppen hele dagen...
 
Hei:). Jeg vil bare nevne at også vår gutt hang mye i puppen i starten. Når de er så små, prøver de å etablere nok melk hos mor. Jeg måtte bare gi meg over og la han spise når han ville. Når han var fem uker ble det en bedring, og nå ved snart 12 uker er det en helt annen historie. Hvis du klarer å la han ligge ved puppen hele tiden i noen dager, og sørger for å spise rikelig selv, kan det hende du får opp produksjonen såpass at han blir mer fornøyd.
 
Hei!
Jeg har en liten gutt på tre uker som gråter store deler av den tiden han er våken. Det eneste som hjelper er pupp/flaske. Men så snart han slipper taket er det grining igjen.
Han er fullstendig avslappet når han ammes men trekker beina mot maten når han gråter.
Han har et enormt sugebehov, og suger på alt som kommer i nærheten av munnen hans. Bortsett fra smokken, den vil han ikke ha.
Vi har vært til kiropraktor med ham, men hun fant ingen låsninger eller skeivheter noe sted.

Han har lagt på seg 250-300g de siste ukene så han får nok mat.
Jeg har prøvd å kutte ut diverse matvarer, uten at det hjelper større.

Han sover heller ikke så mye. En time om gangen om jeg er heldig, og eneste måten er å amme ham i søvn.
Vi gir minifom og raper ham ved måltid.

Noen tips?
Utrolig slitsomt å ha en sint liten sjef på puppen hele dagen...
Hei!
Har stor medfølelse for hvor slitsomt det må være når barnet gråter så mye. Det kan være vanskelig å si hva som faktisk er årsaken til barnets gråt. For å utelukke sykdom, vil jeg anbefale å få ham undersøkt av lege.Det at gutten din legger godt på seg, tyder på at han får nok mat. Nyfødtes fordøyelse er ofte umoden i starten, og en teori på spedbarnsgråt/ spedbarnskolikk går ut på at tarmen er umoden. Overspising og/ eller for lite mat kan også være en årsak. Det er viktig å ha riktig ammeteknikk og sørge for at gutten din får godt tak og får hele det brune området rundt brystknoppen inn i munnen. Dårlig ammeteknikk kan føre til at barnet suger i seg mye luft. Ved å sørge for at gutten din får gode søvnøkter mellom måltidene,- f.eks. ved å gå tur med vogna, kan overspising forhindres.
Ved intense gråtetokter kan dere gjerne forsøke å gi konsentrert sukkervann i små mengder. Ved å blande 1 spiseskje sukker i 1 dl vann og koke dette opp, kan dere gi gutten din 2ml av dette og forhåpentligvis oppnå en lindring. Dosen kan gjentas. Fenikkelte er også et råd mot spedbarnskolikk,, Teen kan kjøpes på apoteket.
Trøsten er at denne gråten gradvis vil avta .Det blir viktig for dere som foreldre å forsøke å få avlastning innimellom. Bare det å kunne gå en tur uten å høre på gråt, kan være en god hjelp. Jeg håper noen av rådene kan hjelpe og at dere igjen kan finne ro og glede i tiden framover. Lykke til! beste hilsen Elin.
 
Back
Topp