Gråter ikke...

Veroniceen

Glad i forumet
Hedvig er en tøff jente som er vant til å reise seg igjen om hun faller. I det siste har jeg begynt å bekymre meg litt fordi hun nesten ikke gråter når hun slår seg ordentlig. I dag falt hun med hodet først ut av sofaen og det må ha gjort vondt, men hun gråt såvidt litt. Det har hendt flere ganger at hun ikke gråter i det hele tatt selv om jeg vet hun har slått seg.

Det gjør det vanskelig for meg å vite når hun virkelig slår seg ordentlig! Vi gir selvfølgelig masse kos og trøster, men virker liksom ikke som hun bryr seg... Er dette noe jeg bør sjekke opp?! Eller er det vanlig?
 
Kanskje hun rett og slett har høy smerteterskel. Unger er jo mykere enn oss og tåler å falle og slå seg, mer enn oss :)

Jeg også var en stund redd for om at Kaspar ikke kunne føle smerter, da han ikke gråter eller trekker til seg armen når har tar CRP, men ved vaksiner og fall gråter han. Så da kjenner han smerter :)

Hvordan er hun ved vaksiner? Hvis du er engstelig ang dette, er det bare å snakke med en lege :) Bedre å snakke mer legen enn for liten :)
 
Hun har jo reagert på vaksinene, men bare noen små tårer så er det greit. Det er jo ikke sånn at hun ikke reagerer i det hele tatt, men hun gråter ikke sånn som jeg ser andre barn gjør når de faller... Jeg er ve bare som førstegangsmødre flest, overnervøs :p
 
Ja, vi førstegangsmødre og fedre er overnervøse, og kommer nok til å forbli det :)

Det kan jo også være slik at siden dere er så flinke til å gi trøst og kos, så trenger hun kanskje ikke å gråte så mye og lenge, for å få den trøsten hun ønsker seg når hun slår seg? :)
 
Back
Topp