Gråter i tunnel

Mamma'11og'14

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Vi har nå ved flere anledninger opplevd at vår lille pode gråter når vi kjører gjennom lengre tunneller. Først trodde jeg at det kanskje kom av at han var litt trøtt men ikke ville sove, men det spiller ingen rolle om han er trøtt eller ei. Vi kom også på at storebror var likedan :)
Hva tror dere det kan komme av? Er deres små "redd" i tunnel?
 
Mest sannsynlig pga at det blir mørkt ;) Vår liker heller ikke tunneler.
 
Jeg var redd i tunneler da jeg var liten. Det gikk noenlunde greit helt til vi kom til en sving og vi kjørte i innerste fil, da begynte jeg å hyle. Husker enda litt av det, var livredd for at veggen skulle komme nærmere og vi skulle kræsje.

Gav seg visst i 5-6 års aldern. Men begynte som baby.

Så jeg vet ikke om så små barn kan få feks klaustrofobi?
 
Er ikke så glad, var i alle fall ikke så glad i tunneler lille tutta her heller. Skrudde bare på lyset, så var alt fint:)
 
Her hjalp det ikke å skru på lyset, derfor er jeg usikker på om det er mørket alene han er redd for..
 
Her er tuppa også redd i tunneller .., regner med at det er mørket som skremmer henne :)
 
Hvor gammel er han? :) Om han er litt eldre, og gammel nok til å "forstå" så ville jeg kanskje gjort han oppmerksom på når tunnelen kommer - så forsikre om at det går greit? Eller gjøre det til en lek?
 
Lillesnuppa her er også redd i tunneller... Hun gråter ellers nesten aldri i bil,men når vi kjører gjennom lange tunneller blir hun nesten hysterisk høres det ut som :(
 
UOTE="Håpefull og ventende, post: 19366606, member: 100504"]Hvor gammel er han? :) Om han er litt eldre, og gammel nok til å "forstå" så ville jeg kanskje gjort han oppmerksom på når tunnelen kommer - så forsikre om at det går greit? Eller gjøre det til en lek?[/QUOTE]
Han er 9 måneder, så han forstår det nok ikke ennå :)
 
Da blir det verre ja.. Er dere to i bilen så en av dere kan sitte bak med han? Roer kanskje han ned?
 
UOTE="Håpefull og ventende, post: 19366606, member: 100504"]Hvor gammel er han? :) Om han er litt eldre, og gammel nok til å "forstå" så ville jeg kanskje gjort han oppmerksom på når tunnelen kommer - så forsikre om at det går greit? Eller gjøre det til en lek?
Han er 9 måneder, så han forstår det nok ikke ennå :)[/QUOTE]
min er redd for lyden på lagerdøra på jobben min, men hver gang nå så sier jeg noe som: "Nå blir det fæl lyd og bråkete, men det er ikke farlig" Så nå går det helt fint bare jeg sier fra hver gang den lyden kommer. Så om du sier noe sånt som "nå kommer det tunnel og det blir mørkt en liten stund, men mamma/pappa er her selv om du ikke ser oss" hver gang rett før tunnelen så kanskje det hjelper etterhvert.. Ikke lett når de er så små enda :) min blir straks 10mndr..
 
Han er 9 måneder, så han forstår det nok ikke ennå :)
min er redd for lyden på lagerdøra på jobben min, men hver gang nå så sier jeg noe som: "Nå blir det fæl lyd og bråkete, men det er ikke farlig" Så nå går det helt fint bare jeg sier fra hver gang den lyden kommer. Så om du sier noe sånt som "nå kommer det tunnel og det blir mørkt en liten stund, men mamma/pappa er her selv om du ikke ser oss" hver gang rett før tunnelen så kanskje det hjelper etterhvert.. Ikke lett når de er så små enda :) min blir straks 10mndr..[/QUOTE]
Takk for tips, det skal jeg prøve :)
 
Back
Topp