Gråter i søvne

Bkno9021682

Andre møte med forumet
Noen andre som opplever at lille gråter mye i søvne? Hvis jeg tar henne opp fra sengen mens det pågår så begynner hun bare å gråte mer og blir veldig hysterisk. Hva kan det være? Det skjer titt og ofte på nettene opptill flere ganger noen dager.. veldig slitsomt.. hun har tenner på gang så har en tanke om det kan kanskje være det? Mage problemer har hun ikke.
 
Hun vår har gjort det av og til siden hun var liten. Vet ikke helt hvorfor men lurt litt på om det er pga drømmer? Men om dere opplever det som verre nå, så kan det knaksje være tenner ?
 
Natteskrekk?
 
Hun vår har gjort det av og til siden hun var liten. Vet ikke helt hvorfor men lurt litt på om det er pga drømmer? Men om dere opplever det som verre nå, så kan det knaksje være tenner ?
Ja vi har en mistanke om det kanskje kan være tennene.. får snakke med helsesøster på neste kontroll hvis det ikke blir bedre
 
Vår har gjort de siden hun var 1 mnd gammel jeg har ikke gjort noe anna enn å hviske at "mamma er her" og som regel har de vert noen sekunder også går de over. Merker fort på hun om de er drømmer/i søvne eller om de e sånn at ej må ta ho opp. Ej trur de e pga drømmer men aner ikke har ikke fått et godt svar fra HS heller
 
Hva er det? Har aldri hørt om det før

Fra nhi:
Natteskrekk er en uskyldig søvnforstyrrelse hos barn. Den arter seg ved nattlige anfall hvor barnet plutselig skriker til, og i mnage tilfeller hopper ut av sengen. Under anfallet er det typisk at de er rød og oppkavet i ansiktet, og har hurtig puls, puster raskt og svetter, og virker engstelige.
 
Min kan av og til komme med små hulk eller klynk i søvne, men det går alltid fort over av seg selv. Gjetter at det er drømming?
 
Min har grått mye i søvne de siste ukene. Og fått se første to tennene. Tipper det har sammenheng.
 
Opplever ofte at han bråvåkner med gråt hvis han sovner raskt. Ammer min i søvn, og om han havner i skikkelig "mat-koma" så slår det ikke feil at han våkner med et hyl 30 min seinere. Han gjør ikke det på natta, kun etter at vi har lagt han.
 
Back
Topp