Gråter i søvne

Pingo87

Betatt av forumet
Mini er 1 år, og jeg opplever at han enkelte netter gråter mye i søvne. Med det mener jeg at han plutselig begynner å gråte/skrike, og han er ikke helt våken. Vi samsover ennå så jeg får raskt roet han ned, men noen netter kan det gjenta seg flere ganger. Virker nesten som om han drømmer.
Noen andre som har opplevd det samme?

Vår jente er også 1 år.
Vi har hatt noen episoder med dette i det siste og har konkludert med at hun plages av tannfrembrudd. Det har kommet fire jeksler omtrent samtidig...
Kan han ha noe ubehag tror du?

Vår jente er også 1 år.
Vi har hatt noen episoder med dette i det siste og har konkludert med at hun plages av tannfrembrudd. Det har kommet fire jeksler omtrent samtidig...
Kan han ha noe ubehag tror du?

Virker ikke som om det er noen nye tenner på gang, kan ikke se noe, men de kan selvsagt ligge å lure og skape ubehag. Tenker av og til at han kan ha vondt i magen, men virker egentlig ikke slik. Off jeg får bare så vondt av han- spesielt når det skjer flere ganger om natten.

Virker ikke som om det er noen nye tenner på gang, kan ikke se noe, men de kan selvsagt ligge å lure og skape ubehag. Tenker av og til at han kan ha vondt i magen, men virker egentlig ikke slik. Off jeg får bare så vondt av han- spesielt når det skjer flere ganger om natten.

Ikke godt å vite med de små.
Kan være han drømmer noe også..

Hvorfor skulle det ikke være drømmer? :)
Drømmer er jo hjernens måte å rydde i inntrykkene fra dagen som har gått, og inntrykk er det nok av for sånne små. :)

Jepp. Skjedd flere ganger med ettåringen her. Går over ganske fort heldigvis. Har funnet ut at han ikke er våken i hvert fall. Var samme greia med storebroren også da han var på samme alder.

Min eldste gråter ofte over drømmer. Han er 3,5 nå, og det har pågått i flere år. Han snakker i sovnet, så ve vet stort sett hva dom skjer. Han har bedre perioder.

Min yngste gråt titt og ofte i søvne da han var baby, konkluderte med at han drømte.
Skjer fremdeles en gang i blant, nå er han over 2 år

Det har skjedd her også.
Vanligvis bare småklager hun når hun våkner om natten og vi trenger bare å legge henne ned.
Men innimellom hyler hun til noe veldig og vi må løfte henne opp og trøste henne. Hun puster fort og vi bruker tid på å roe henne ned så hun sovner godt igjen.
Heldigvis sjelden. Vi tror det er mareritt.

Skjer hyppig i perioder med frøkna på 1,5 år også. Hun har alle tennene, så her har vi tolka det som drømmer. Varierer fra forsiktig hiksting, til panisk gråt (som hun våkner av.)

Back
Topp