Gråter i søvne

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Lille vennen vår hylgråter av og til i søvne, og det høres ut som han er redd eller noe sånt da det ikke er sånn han gråter når han er sulten osv. Hva kommer det av tro ? Drømmer de ? Isåfall, hva kan være så skummelt ? Tar ofte litt tid før han roer seg, og han må vekkes før det går over.

Det har jeg også lurt på ;o Når han sover veldig godt på dagen så plutselig kan han begynne å gråte skikkelig ;o

Det har jeg også lurt på ;o Når han sover veldig godt på dagen så plutselig kan han begynne å gråte skikkelig ;o

Ja det et merkelig. Skjer kun når han er i dyp søvn, men jeg kan ikke forstå at han ksn drømme noe skummelt ? :p Har hørt om nattskrekk, kan jo være noe i de baner kanskje.

Det skjer her også, tror ikke det er fordi de er redde/ har vondt. Har hørt det har noe med overganger fra dyp til lett søvn å gjøre. Vet ikke om det stemmer men :)

Dersom det er nattskrekk/terror så kan det være sukkeret i melken som gjør det dersom du ammer. Sukker gjør det verre.

De drømmer ja. Babyen drømmer allerede inni magen.

Det kan være høye lyder eller andre inntrykk som forekommer som "mareritt". Skjer innimellom her også at han setter i å gråte stakkar.

Nattskrekk er uvanlig når de er så unge. Er mange inntrykk å bearbeide og organisere i drømme for de små :-)

Det et ikke godt å si, jeg får iallefall vondt av han når han plutselig hylskriker når han sover, men det går jo over omtrent like fort som det begynner så jeg vet ikke.. Skjer kun på dagtid også, om det har noe å si ?

Eller... I dag hadde hun mareritt igjen :-( vært på dagtid her også. Kun én gang når vi sov sammen, da bråvåkna jeg i panikk og trodde jeg hadde lagt meg på henne! :-(
Men det som er godt er å kjenne hvordan hun roer seg ned når jeg holder henne tett! *elsk*

Back
Topp