Gråter av sang

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Har en 2åring som gråter av noen typer sanger. Desse har til felles at melodien er litt trist (?). Et eksempel kan vere Sankta Lucia sangen (snart senker natten seg). Det er ikke sånn sutring fordi hun ikke vil at jeg skal synge, for gladsanger er ingen problem.. Skjedde plutselig i dag. Noen som har værtborti lignende?:p

Samme her, frøkna er snart halvannet år, og plutselig her en kveld begynte hun å gråte av den vanlige nattasangen, men ikke av gladsangene. Jeg har prøvd igjen, med samme reaksjon, så da har jeg byttet den ut med en annen. :happy:

Samme her med frøkna på 14 mnd. Nattasangen i Minibarna utløser hyyylgråt før den i det hele tatt har startet (hun skjønner at det er den som kommer) :p Veldig snodig...

Har en 2åring som gråter av noen typer sanger. Desse har til felles at melodien er litt trist (?). Et eksempel kan vere Sankta Lucia sangen (snart senker natten seg). Det er ikke sånn sutring fordi hun ikke vil at jeg skal synge, for gladsanger er ingen problem.. Skjedde plutselig i dag. Noen som har værtborti lignende?:p
Det finnes en nydelig film av en baby som blir så rørt av mammaen sin sang at han gråter. Du finner den på you tube, søk baby moved to tears by mother singing. Opplevde det én gang med vår eldste. Det var kveld, han var rundt 6 mnd gammel og jeg sang When you wish upon a star til han, og plutselig gråt han, og så gråt jeg. :-)

Musikk vekker sterke følelser, og babyer og barn kan bli rørt av noe de synes er fint eller vakkert.

Min på 4 begynte plutselig å gråte av en sang her en dag. Han sa han ble lei seg av den. Sang den masse før, ingen slik reaksjon da. Ble også trist av en annen sang jeg prøvde dagen etter, stoppa før jeg hadde kommer langt. Litt triste melodier på begge.

Vi lærer helt fra vi er født å assosiere sanger i moll, og sanger som har visse kadenser, med tristhet. Helt normalt. :)

Back
Topp