Gråtebaby

Lykke.

Forelsket i forumet
Det er ett slit å få poden til å sove for tiden, både på dag og kveld. Med en gang en ligger han ned, og prøver å gi han smokk og koseklut hyler han som bare det. Løfter en han opp blir det stille så og si med en gang (ja, tror han beg å bli litt slu den lille ;-) ). Trøster han for å så ligge han ned igjen, men i det han er lagt ned starter gråten igjen og det er ikke mulig å trøste han i sengen. Fortsetter å trøste og ligge ned igjen, men ingenting nytter. What to do? Noen som har det slik, og som har noen gode tips? [:)]

Det eneste jeg tenker er at han kanskje er overtrøtt. Når legger du han?
Vi har lagt 22.30 her, men holder på å flytte det til 20.30 nå;-)

min er sånn når han blir overtrøtt.. han kan ikke være våken lenger enn en time av gangen har jeg finni ut. om han blir overtrøtt kan jeg bare glemme at han sovner av seg selv, da må han bysses eller vugges i søvn ..

Tusen takk for svar! :-) Godt å høre at andre har samme opplevelser og ikke minst at det går over[;)]
Han har knapt grått før, så dette er totalt nytt for oss her hjemme! Kanskje en må forsøke dette leketrikset ditt. Takk igjen!

Lurer litt på om det er det som kan være årsaken her også. Planen i dag er å legge han ved første gjesp! [;)][:D]

Vi legger han ikke så sent ser du. Han er i seng til senest halv ni! [:)]

du er ikke helt alene nei..
janta vår prøver vi å legge sånn i 21-tiden. det går helt greit. helt til klokka er 22 og hun vil opp. da er hun tydeligivis ferdig med å sove og er lys våken! det er da "kampen" begynner....frem og tilbake med en smokk som faller ut. og når hun etterhvert blir skikkelig sint er det inn på rommet å plukke henne opp og legge henne ned igjen. og sånn holder vi på.

på lørdag varte "kampen" i 4 timer! trodde jeg skulle svime av så trøtt og sliten som jeg var :p

trøster meg litt med at det forhåpentligvis går over.....

ORIGINAL: Storetroll

janta vår prøver vi å legge sånn i 21-tiden. det går helt greit. helt til klokka er 22 og hun vil opp. da er hun tydeligivis ferdig med å sove og er lys våken! det er da "kampen" begynner....frem og tilbake med en smokk som faller ut. og når hun etterhvert blir skikkelig sint er det inn på rommet å plukke henne opp og legge henne ned igjen. og sånn holder vi på.

på lørdag varte "kampen" i 4 timer! trodde jeg skulle svime av så trøtt og sliten som jeg var :p

prøvd enda tidligere enn 21? min erfaring med overtrøtte unger er at de sovner for så å våkne igjen etter en liten stund.. vi har prøvd å legge mini her seinere så han kanskje sover lengre enn 3 timer, men da har han bare våknet etter en time igjen..

Prøv å ta et teppe rundt ham, som en taco[8D]
Rull rundt så han ikke kan fekte med armer og ben.
Det fungerer!
Her kan du se litt tydeligere hva jeg mener. [:)]
http://www.youtube.com/watch?v=t18DNxjCdP4

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ja det kan jo hende du har rett. her holder jeg henne våken fra 18 - 21 for å forsikre meg om at hun er skikkelig trøtt når jeg legger henne. men kanskje det bare har motsatt effekt...?
jeg har lagt henne kl 2030 en gang tidligere men da bare voknet hun etter en time og ville opp da også. (men da hadde hun også sovet så lenge som til 1030 den morgenen...)

er det lurt å kutte ut å holde henne våken og heller legge henne når hun er trøtt? jeg frykter bare at det som vil skje da er at hun vil vokne opp kort tid etterpå fordi hun tror at det bare er en liten dupp.

vanskelig deet her[8|]

prøvd enda tidligere enn 21? min erfaring med overtrøtte unger er at de sovner for så å våkne igjen etter en liten stund.. vi har prøvd å legge mini her seinere så han kanskje sover lengre enn 3 timer, men da har han bare våknet etter en time igjen..

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ja det kan hende du har rett. her holder jeg henne våken fra 18 - 21 for å forsikre meg om at hun er skikkelig trøtt når jeg legger henne. men kanskje det bare har motsatt effekt...?
jeg har lagt henne kl 2030 en gang tidligere men da bare voknet hun etter en time og ville opp da også. (men da hadde hun også sovet så lenge som til 1030 den morgenen...)

er det lurt å kutte ut å holde henne våken og heller legge henne når hun er trøtt? jeg frykter bare at det som vil skje da er at hun vil vokne opp kort tid etterpå fordi hun tror at det bare er en liten dupp.

vanskelig det her [8|]

ORIGINAL: *Hønemamma*

Prøv å ta et teppe rundt ham, som en taco[8D]
Rull rundt så han ikke kan fekte med armer og ben.
Det fungerer!
Her kan du se litt tydeligere hva jeg mener. [:)]
http://www.youtube.com/watch?v=t18DNxjCdP4

Pleier å svøpe han i ett teppe, men det har null effekt lengre. Og selv smokken som var en trøst og kos er ikke god nok lengre. Han snurper munnen sammen og viser at den vil han ikke ha [8|][:)]

Lisja gjorde det en liten periode her, jeg la henne stilt ned, ga henne smokken, slo av lyset og gikk ut a rommet. Gikk inn etter 1 min hvis hu fortsatt gråt, ga henne smokken og gikk ut igjen. Etter hvert så sovna hu, og etter å ha gjort dette et par ganger så gikk det over[:)]

det funket her også den tiden når han tok smokken, nå er smokken uintr. her i huset og han bare gråter om en forsøker å gi han den. I dag har småen sovet i hele tyve min etter å ha sovnet ved puppen... Så her i huset har du ett stk trøtt gutt og ett stk trøtt mamma.

ORIGINAL: Flaskemamma

Lisja gjorde det en liten periode her, jeg la henne stilt ned, ga henne smokken, slo av lyset og gikk ut a rommet. Gikk inn etter 1 min hvis hu fortsatt gråt, ga henne smokken og gikk ut igjen. Etter hvert så sovna hu, og etter å ha gjort dette et par ganger så gikk det over[:)]

Back
Topp