Gråt ved levering og etterpå i barnehagen

1234abc

Andre møte med forumet
Hvordan vet jeg om babyen har det bra i barnehagen og hvor mye gråt er vanlig? vi er på slutten av tilvenningsfasen og jeg forventet at han skulle takle barnehagen bra for han er egentlig en sosial gutt.. men jeg blir usikker når han gråt sist jeg leverte.
 
Gråt ved levering er helt normalt, men det gjør det ikke noe enklere for mammahjertet <3 Her sendte bhg en oppdatering om hvordan det gikk etter en liten stund. Kanskje du kan be om det slik at du slipper å bekymre deg hele dagen? Kortere dager er også lurt i starten om dere har mulighet. Du sier at dere er på slutten av tilvenningen, så da har lille ikke hvert i bhg. lenge. Det er store forskjell på barn mtp. hvor lenge dette vedvarer, men trøst deg med at det nok går over etterhvert <3
 
  • Liker
Reactions: HCS
Er det mulig å få til flere tilvenningsdsger? :)
Kan være gutten din trenger mer tid på å bli trygg. Selv om han er sosial av seg, så er det jo ukjente mennesker han er sammen med når du drar.
Kan jo også godt være han snur seg og leker med et smil så snart du er ute av synet :) Snakk med barnehagen :Heartred
 
Hvordan vet jeg om babyen har det bra i barnehagen og hvor mye gråt er vanlig? vi er på slutten av tilvenningsfasen og jeg forventet at han skulle takle barnehagen bra for han er egentlig en sosial gutt.. men jeg blir usikker når han gråt sist jeg leverte.
Det er helt vanlig med gråt ved levering og det varer sjeldent lenge. Er akkurat når mamma eller pappa drar at verden blir veldig trist :Heartred Skjønner det er vondt! Jeg har jobbet mange år som ped.leder i barnehage (jobber som spesialpedagog nå).. Har alltid hatt det som rutine å sende en melding og evt bilde til foreldrene etterpå med en liten oppdatering om hvordan det gikk etter leveringen. Det tar bare 1-2 minutter og er ikke mye å forvente! Ta det opp med avdelingen:)
 
Opplevde gråt ved både levering og henting i perioder. Nå på 3 året kan det fremdeles være litt vanskelig å la meg gå. Hatt god dialog med barnehagen og spør dem ved henting om hvordan det gikk etter jeg dro. Var det en skikkelig vanskelig levering har de sendt meg melding. Som regel har jeg blitt glemt etter 5 min og ungen har kost seg i bhg. Merker også at hvordan morgenen hjemme har gått kan påvirke levering og/eller hva som skjer på avdelingen rundt leveringstidspunktet.
 
Back
Topp