Grågrønn bæsj? + litt annet

Lillevaffel

Blir kjent med forumet
Hei! Beklager litt detaljert innlegg :hungover:

Babyen min på 7 uker har grågrønn avføring. Det ser ikke helt bra ut... Skal til helsestasjonen i morgen altså, men tenkte bare å høre litt erfaringer her også.

Vi har brukt NAN Sensilac siden han var ca 3 uker, da vi opplevde at Hipp ga sjeldne avføringer, kunne gå opptil 4 dager uten, selv med maltekstrakt. Nå bæsjer han hver andre dag ca... Swnsilac har fungert greit frem til nå for 2 uker siden ca. Bæsjen så mye bedre ut da han gikk på Hipp! Da var det denne typiske sennepsgule fargen.

Noen som har erfaringer med NAN Sensilac og grønn bæsj? Har gulper også ekstremt mye mer med Sensilac.

Han legger også lite på seg, han har slutta å følge kurven sin. Helsesøster mener vi skal mate oftere, men da gulper han bare mer, og spiser kun 25 ml og sånn (han spiser vanligvis rundt 135 - 150 ml).

Hva tenker dere om å prøve Hipp igjen?
 
Da hadde jeg prøvd hipp igjen ;) Lillesnuppa her (3mnd) har også «leirete» grågrønn avføring, ca hver 3 dag.. Har slutta å bekymre meg for at hun ikke bæsjer hver dag.. Men, hun legger på seg fint og gulper ikke.. Så jeg ville nok snakket med helsesøster om det uansett, hvis jeg var deg :)
 
Da hadde jeg prøvd hipp igjen ;) Lillesnuppa her (3mnd) har også «leirete» grågrønn avføring, ca hver 3 dag.. Har slutta å bekymre meg for at hun ikke bæsjer hver dag.. Men, hun legger på seg fint og gulper ikke.. Så jeg ville nok snakket med helsesøster om det uansett, hvis jeg var deg :)
Takk for svar! Bruker du Hipp?
 
Alle mine tre har hatt grågrønn avføring i perioder uten at det har vært noe galt :)
 
For oss var det med grønn (slimete) avføring, mye gulp og lite vektoppgang melkeproteinallergi.
Prøvde Althera en stund men snuppa her tålte ikke NOE melk så vi gikk over på Neocate. 11 mnd nå å tåler fortsatt ikke noe med melk i.. :oops:
 
Ville nok byttet tilbake. De anbefaller at man ikke bytter mme med mindre du får beskjed om det av helsepersonell. Her har de fått vanlig nan alle 3. Nr 3 ammes nå men når han ble født så trengte han noe ekstra.
 
Back
Topp