Grå sofa - hvite vegger, hvilke gardiner velger man..?

Dollface

Forumet er livet
VIP
Jupp - det er mitt dilemma om dagen - hva slags gardinfarge og teppefarge skal man ha [:D]

Vi har denne sofaen fra Ikea - Ektorp Grå

Og hvitt panel + eikegulv..
(bilde fra prospektet)

På de to "små" vinduene vil jeg ha liftgardiner, og så vil jeg ha to eller tre lengder i det store vinduet..
Pluss at vi må ha et teppe under sofabordet - som forøvrig er fra liatorpserien til ikea, og det er alle de andre møblene i stua også.. (Teppet må i følge darlingen være ensfarget..)

Noen tips?? (Og nei, denne gangen fikk jeg ikke lov å sy gardinene selv [8D])

åhh..var akkurat dette jeg også skulle spørre om [:D][:D]

Har grå sofa, hvite, vegger og liatorp serien[:D]

Dytter for deg jeg!!

Med grå sofa og hvite vegger kan du jo velge akkurat den fargen du vil ha[:D]Vi har mørkgrå/sort sofa og lysegrå vegger, og akkurat nå har vi brune gardiner.
Hvilken stil er du ute etter? vil du ha farger og varme i stua, el vil du det skal være en litt kjøligere stil?

Har selv grå sofa å og hvite vegger.
har hvite gardienr med sølvtråder i

ORIGINAL: unemoren

Har selv grå sofa å og hvite vegger.
har hvite gardienr med sølvtråder i

bilde??
Er noe slikt jeg tenker litt på...

jeg ville valgt mørke gardiner i damask stoff. deilige gardiner, en drøm å vaske og tidløst design

Til de fargene går jo alt! Kommer veldig an på hvilken stil du vil ha da.

Jeg skal ha de samme fargene i kjellerrommet vi pusser opp nå, og jeg kommer til å gå for lilla stæsj. Syns det er litt deilig med litt farger om dagen... [;)] Så nettopp et helt rått mørkelilla flossteppe (tror det var på Bohus). [:D]

Ville jeg hatt en litt varmere amosfære hadde jeg kanskje gått for oliven eller lime.

Ved en litt med "nøytral" stil ville det blitt med hvitt ja (gardiner og teppe), evt med noen duse mønster i (grått, gølv, evt svart/hvitt).

Til sommeren ville jeg kanskje krydra med litt cerisrosa. [8D]

Her er det mange muligheter. Blir spennende å se resultatet! Lykke til! [:D]

ååå....du har så utrolig mye å velge i - men jeg tror jeg ville valgt mørkere grå ell brun nå på høsten, kanskje lilla og (d skal jeg ha nå)....rød til jul.....turkis/lime/hvit til sommeren....du kan ha ALLE farger i grunnen[:D][:D]

Når d kommer til gulvteppe så velg ett som ikke er så i kontrast til sofaen, kanskje litt lysere ell mørkere enn sofaen, men ikke for stor kontrast - dette vil da gjøre d enklere å kobinere med gardiner

stil ja.. haha.. en blanding av litt stilrent/maskulint/uten dilldall og litt bonderomantisk [:D]

Liatorpmøbler - de er hvite, bonderomantiske, og ektorp - bonderomantisk sofa.. og på veggene - bilder i stramme eikerammer, for å brekke opp litt..
[:D]

Men jeg likte liftgardinene dine babyensmamma, men mine vinduer er 1 meter inni og da passer de ikke.. [&o]

Kanskje noen vet hvor de har noen som ligner?  De har noen på åhlens, men de har jeg kun sett i lysblå og beige rutete..

Back
Topp