GRØT for barn med melkeallergi

SweetCherry

Gift med forumet
nå har vi fått mme til guttungen, men siden han har melkeallergi så er det en spesiell mme og den smaker skikkelig barsk. han brekker seg og nekter å drikke så hva kan vi blande i den så han vil like melken?

takker for svar[:)]

nytt spm: hvilken grøt gir dere til barn under ett år med melkeallergi?

Er det nutramigen dere bruker?
Du vet at det er en annen som heter Althera som er litt billigere og smaker bedre? Kanskje dere kan få resept på den istedet?

Måten jeg vendte sofie til å like nutramigen var å ha oppi litt sukker. Tror det var en teskje per 100 ml. Og for hver dag hadde jeg i mindre og mindre sukker til jeg slutta! Dette står også i bruksanvisninga til nutramigen!

er nutramigen vi bruker ja, har fått den på blåresept så koster ingenting[;)] så ikke at det stod noe om sukker, men skal prøve det ut til neste måltid jeg[:)] takk for svar.

ORIGINAL: SweetCherry

er nutramigen vi bruker ja, har fått den på blåresept så koster ingenting[;)] så ikke at det stod noe om sukker, men skal prøve det ut til neste måltid jeg[:)] takk for svar.

Hvis du ser på den lille lappen under lokket på nutramigenen så står det måter du kan tilvenne ungen till mme:)
Her rynket jeg litt på nesa når jeg leste om å putte sukker i først. Men er jo logisk at det gjerne bør være litt søtt. Bedre med litt sukker i begynnelsen enn at de ikek spiser[:)]
Legger til at tulla mi lærte seg fort å like den! Hun var vel 6-7 mnd når vi begynte med det! Nå eeeeeelsker hun å få mme de få gangene hun får det[:)]

ORIGINAL: Skrulla86

ORIGINAL: SweetCherry

Hvis du ser på den lille lappen under lokket på nutramigenen så står det måter du kan tilvenne ungen till mme:)
Her rynket jeg litt på nesa når jeg leste om å putte sukker i først. Men er jo logisk at det gjerne bør være litt søtt. Bedre med litt sukker i begynnelsen enn at de ikek spiser[:)]
Legger til at tulla mi lærte seg fort å like den! Hun var vel 6-7 mnd når vi begynte med det! Nå eeeeeelsker hun å få mme de få gangene hun får det[:)]

oki.. håper min også vil like det.. men nytt spm her[8D] hvilken grøt fikk hun? her gir vi sinlac sin grøt og den elsker han, men jeg syns den er så dyr og sånn så hadde håpet å finne en anne  type, men hva? og hvor?

dytt

Du kan kjøpe Holle grøt i helsekostforretninger, de har flere typer uten melk.
Vet ikke hvor i landet du bor, men hvis det ikke er så altfor langt til Sverige er det bedre utvalg der. Både Semper og Enago har melkefri grøt og melkefri velling.

Ellers har jeg laget grøt til gutten min selv, f eks på havremel. Bruker bare havremel,vann eller morsmelk og litt frukt eller bær.

Angående mme, så vet jeg ikke. Min fikk bare mm.

Du kan bruke sinlac, men den er full av sukekr og lite mettende.
Eller shar du holle grøtene som fins på helsekosten. De er ok, men ikke tilsatt jern, og snuppa likte den ikke.
Best er i sverige. Vi likte Semper sin grøt veldig godt! De har også velling. Og enago har banangrøt og eplegrøt

ORIGINAL: Skrulla86

Du kan bruke sinlac, men den er full av sukekr og lite mettende.
Eller shar du holle grøtene som fins på helsekosten. De er ok, men ikke tilsatt jern, og snuppa likte den ikke.
Best er i sverige. Vi likte Semper sin grøt veldig godt! De har også velling. Og enago har banangrøt og eplegrøt

Bland Holle grøtene med fruktpure så sklir de ned...ellers er de gode på ernæring. Vi har fått sjekket dette ut av ernæringsfysiologen vår siden gullet vårt spiser grøt 2 ganger daglig ennå.

Vi brukte semper eller enago grøt som vi kjøpte i sverige[:)]

Back
Topp