GRØNT LAG - slankekrigen 2012



Nr 3 i august 2011 skrev:
Jeg er med emoticon

Mee too!! Kjempe god idé :))
 
Skjønte ikke den utfordringen jeg.. Hahaha..

Hva spiser dere når dere får lyst på noe godt å kose dere med? Da dere ellers ville tatt snop..
 
Signerer den Lucillen  Februar er måneden med store bokstaver  Hehe
 
Men det blir igrunn det samme som trenings utfordringen vi har hver måned på hovedforumet......?
 

Utfordring når det gjelder trening eller nedgang?

Føler jeg trenger et virkelig spark bak ihvertfall.
Har jo begynt på trening samt følger med på hva jeg spiser... men er likevel ikke skikkelig i gang føler jeg. 
Og har så dårlig samvittighet for laget.....
 
Huff var vist litt upresiss ...

Det jeg mente med utfordringen , er / var noe som hver enkelt virkelig mååå jobbe med

derfor tanken på en heiagjeng , får legger en lista litt høgt , kan en trenge noe dytt kanskje ...

en bestemmer selv hvor en vil legge lista og om en ønsker et mål eller flere mål

jeg selv må legge lista litt over meg selv

så jeg har tenkt å ha flere mål å jobbe mot gjennom februar .

Selvfølgig dette er / var bare en ide jeg tenkte på en dag og er ikke noe noen må ! Helt frivillig !

Men tenkte viss vi hadde noen mål , så kanskje vi fikk litt mer aktivitet , slik at vi ikke
" jobber " med målene helt alene , og kanskje det kunne gi litt motivasjon til dem som føler den svikter litt .


Jeg kan komme med mine mål får februar :
* planen er minus 2.5 kg på vekten , den er tøffest får meg ! Vet ikke om jeg klarer målet får januar på 80.4 kg men februar målet er 77.9 kg .
* Målbåndet skal frem på mandag og måles 10 steder på kroppen . Det tøffe målet er minus 5 cm på det tjukkeste stedet på magen .
* skulle prøve en ny turløype , ta tiden og se om det ble fremgang . Denne er noe usikker grunnet snøfall . Men viss ikke får jeg fortsette den gamle ruten med tanke på tiden siste mandag januar og siste mandag februar .
* skal ta armhevinger med dvder under og se hvilke resultat som visser siste mandag i februar .
* skal prøve den fæle planken og se resultatet siste mandag i februar .
* gjennom fysisk aktivitet er målet å forbrenne 1750 kcal i uken , som i mitt reknestykke vil si minus 0.7 kg .
* ingen unødvendige utskeielser . Bare det jeg har bestemt meg får ! Lov å kose seg med måte men ikke noe utenom !
* skal drikke 1 . 5 l vann hver dag

Mye av dette har jeg jobbet med i januar . Det nye her er begynne med litt styrketrening .
Har klart 1 . 5 uke ca uten unødvendige utskeielser nå !

Håpet og målet når denne slankekrigen er ved veis ende , er at jeg har fått treningsglede !

Derfor bruker jeg denne slankekrigen til å innarbeide nye rutiner . Føler jeg må det etter en stooor smell jeg gikk på i november . Hadde gjordt det same tingene i ca 21 månder og møte veggen helt !
 
Happygirl - jeg kan komme med det jeg koser meg med får tiden . Her går det i fruktsalat med vaniljekesam , smoothie med skogsbærblanding - banan - yoghurt , smoothie med appelsinjuice - banan - jordbær , hjemmelaget milkshake med melk - vaniljekesam - banan - 1 ss nesquik pulver , noen ruter mørk sjokolade , noen never popcorn , 6 stk yoghurt nøtter ( 111 kcal ) , mørk sjokolademousse ( 1 porsjon = 110 kcal )

Dette spiser jeg får å dempe kake - cola - kips suget .
 
ninoz - håper februar blir måned med stooore bokstaver

Jeg tenkte ikke på treningsutfordringen , men har prøvet å forklare litt mer presist ...

Hehe , så at innlegget ble litt upresist !

Håper motivasjonen kommer løpende tilbake
 
Supernint - ikke ha dårlig samvittighet ! Husk at alle monner drar ! Legg ikke lista eller forventningene alt får høgt ! Du er jo flink , har jo begynt på trening og det er jo bra ! Viktig å finne en balanse hvor dårlig samvittigheten ikke får overtaket , men vet det er ikke lett ! Ros deg selv får det du gjør bra ! Husk at negativt stress , dårlig samvittighet kan faktisk slå inn på vekten . Senk skuldrene og legg lista / forventningen på det nivået du vet at du klarer , så legger du lista et hakk høgre når du trenger en ny utfordring . Men vet , det er ikke lett men bare begynn i det helt små der du vet du kan mestre ! Så kommer motivasjonen , viljestyrken og kamplysten før du anner !

Stå på , dette klarer du !
 

Da skjønner jeg:)

Her er mine mål for februar:
*Vekt mål for februar er å komme ned til 76,9 kilo ( da til fredag 2 mars, skal bytte veiedag)
*Treningsmål: Zumba 2 dager i uka+ 2 dager med annen trening/aktivitet( helst skigåing)
*Trilletur med lillegutt minimum 4 dager i uka!( selv om han er i en periode der han ikke liker å være i vogna si...)
*Brusdrikking KUN på helg( Her har jeg vært dårlig til nå..)
*Kun lov å kose seg LITT på fredag og lørdag

Jeg kommer til å flytte min veiedag til fredag( men rapporterer dette inn mandager som vanlig)
Vet fra sist jeg gikk ned etter svangerskap nr 1 at dette fungerte mye bedre for meg. For da jobbet jeg knallhardt hele uka, men fikk lov å unne meg litt ekstra kos når det var helg. Klarte da å gå ned ca 14 kilo på 8 mnd. 
 
Ønsker alle på GRØNT lag en kjempe fin helg ! ! !
 


lucillen skrev:
Ønsker alle på GRØNT lag en kjempe fin helg ! ! !


Slenger meg på denne jeg også:) 
 
Mine mål for februar.

Trening:
 Trene styrke 3 dager i uka. Kardio 2 dager i uka. I helgene tenkte jeg ta fri, så da blir det bare turgåing med de firbeinte.

Vekt: Ned til 60 kg i løpet av februar.

Ellers må jeg bli mye flinkere til å få i meg mere vann.

Dette er mine foreløpige mål for februar.
 
Ja, da ble det desverre rød uke for min del. Håper å komme sterkere tilbake neste uke, om jeg fortsatt er her da 
 
Føler jeg ødelegger for laget her :( Skjønner ikke hvordan det går an å gå opp SÅ MYE på 1 uke..... (2 kg!!!!) Både jeg og lillegutt har vært sjuk, så det har blitt minimalt med bevegelse og litt for mye kalorier.... Men syns det var litt vel mye, lurer på om vekten tuller litt! Men må nok bare føre opp vekten og håpe på at ikke vårt lag havner sist, for da er jeg dessverre ute... Hadde vært litt kjipt om det skjedde nå når februar er så nær og jeg SKAL ned mye i februar ;) Har laget meg en plan om mål og sånn som jeg kan dele med dere i kveld etter jobb - om jeg fortsatt er med på det grønne laget da......
 
Kom forresten på nå at jeg har eggløsning, så det forklarer vel litt.......... Men jeg skjemmes likevel!!  Nå er det full skjerpings! Om jeg er med videre etter i kveld, så skal jeg kjempe om superslanker tittelen neste mandag 
Og går det ikke min vei, så skal jeg kjempe om Wild Card plassen 
Jeg gir uansett ikke opp 
 
Åå så kjipt ninoz!! Krysser fingrene ikveld på at vi ikke kommer sist!!
Her sto det stille denne uka også gitt.. Så fikk ikke bidratt noe som jeg ønsket.. Jaja denne uka skal jeg gi alt for å kunne gå ned litt til neste mandag!!
 
Vi har bestilt sydentur!! Reiser i begynnelsen av juni. Åå som jeg gleder meg
Sol, varme, noe godt å drikke... Mmm elsker syden! :) Også såå motiverende da og føle seg litt finere også. Håper jeg kan klare og gå ned litt over 10kg fram til da. Så jeg bare ser 7-tallet på vekta :-D *Drømme*

Hva tror dere? Er det et realistisk mål?
 
Back
Topp