Gotteri bursdag .

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Dum fråga kanskje men hvor mye har man i den gotteriposen barnen får i bursdag??

Tja, de har fått fra "mer enn jeg setter pris på" til sånn 3-4 ting. Noen ganger hårklemme og andre greier kjøpt på ebay etc ;-)

Jeg vet ikke hva som er vanlig jeg heller, men tenker at 10-15 biter rekker langt. :) Noe stort og noe smått, så fyller det posen godt.

Kommer an på alder tenker jeg . Her fikk de 5 smågodt hver sist og 1 pk plastelina hver. 3år . Nå er snart 4åring i hus og blir det samme mengde nå og noe tilsvarende plastelina . Lekebil,såpebobler eller noe.

Pleier hive oppi såpebobler, hårstrikk eller noe annet smått pluss kjærlighet, liten melkesjokolade og noe smågodt. Nå er mine blitt litt større, så de vil hekler ha pinjata

Har ikke hatt godteriposer hver gang heller jeg da. Et år fikk de en liten pose med popcorn hver. Ellers har de fått lite i forhold til hos andre. Mine får kanskje 7-8 smågodtting som lørdagsgodt, så får de ofte det trippelte i bursdager, syns det er altfor mye jeg!

Spørs veldig på alderen. Jeg ville reagert om mine (kommende) barn kom hjem med en stor pose smågodt da de nok allerede har spist både pølser, kake og annet i den kategorien.

På lillebroren min sin bursdag (da han fylte 3-6 år) fikk de ikke smågodt da kake allerede var nok. Men var mye oppskjært frukt/bær og popcorn når de var "gamle" nok til det. Men de har begge fått smågodt i andre bursdager og da gjerne 5-10 småting eller 3-4 store (liten melkesjokolade etc). Det syns jeg var fin mengde :) Har også fått servert smoothie og det var stor stas for daværende 3-åring!

Nå får begge ungene smågodt hver helg som regel, men da er det jo begrenset. Barnebursdager blir jo ekstra med både kake, brus, mer usunn mat og derav mye sukker. Men syns ikke man skal være hysterisk heller.

Jeg kommer selv til å gjøre følgende: mat, kake og brus til alle i tillegg til beger med frukt og popcorn de kan velge om de vil ha.

Her ska de få pølse kake gelé saft og da ska me ha fiskeleken og ha gotteripose .
Saft får de pga me ska ha ninja lego tema i alla færger . Så da får du saft å velga på rød blåbær og gul saft. Og mina barn liker ej og drikker ej brus. Og de har ej vont av det . De er mellan 3-5 år.

Last edited:
Vi gir godtepose i bursdagen.
Puttet oppi såpebobler, nøkkelringer /baller
smyrfeeske , sjokolade og litt mer

Ser ikke poenget med å sende med ungene godtepose hjem etter en bursdag så det har aldri hatt2
hatt
Ikke jeg heller [emoji23] Og gjett om det var enkelte sure unger gitt i den dagen ! Mens enkelte foreldre når de forsto at man ikke måtte ha det, slutta med det.

Spises nok i selve selskapet syns jeg egentlig :)

Ville nok ikke hatt i så mye, er som regel nok sukker i selskapet i seg selv. Er jo mest for gøy man har sånn "fiskelek". Tror ett par smågodt og heller leker/smånips i tilegg hadde vært flott.

Da jeg var liten var det alltid bare godteri i posene, så har selv aldri tenkt på å ha andre ting oppi. Skal ta med det tipset videre selv!

Back
Topp