Gooode råd mot kvalmen ???

Electra

Andre møte med forumet
Jeg er så kvalm, alt av mat og godis er motbydelig. Har spyet i halsen 24 timer i døgnet, vill helst bare soooove hele dagen :(( Noen med goode råd for å overleve ??

Jeg har begynt med Seaband, å synes det funker greit.

Du kan jo prøve prostafen. (Reisesyketabletter)
Milde nok for gravide og barn =) Selges på apotek reseptfritt og i noen matbutikker.
Ellers prøv å drikke farris.
Det inneholder salt og binder vannet i kroppen din så du ikke blir dehydrert =)
prøv også salte kjeks.
I allefall i mitt tillfelle må jeg spise hele tiden, ikke ble skikkelig sulten, for da blir jeg skikkelig kvalm.

God bedring

Ingefær tabletter eller te, og du kan lage te selv ved å koke opp vann og ingefær i småbiter og la det trekke 1/2 time.. Og spise bitene mens du drikker teen..Jeg bruker bare ingefærtablettene =)
Og småspis hele tiden! Om så bare en og to biter av en brødskive med leverpostei eller et enkelt pålegg, og spis HELE tiden! Jeg spiser på toget innover på jobb også, har en eske med RITZ-kjeks i jobbsekken ;)
Knasker på kjeks, eple eller brødskiver dagen lang, funker veldig bra!
Men når jeg gikk med sønnen min var det ingenting som funka, spøy hver dag i 5 mnd..
Men anbefaler deg å prøve, kjedelig å være sengeliggende og låst fast i mnd bare fordi man er gravid..
Lykke til!

Bare vær litt forsiktig med ingefæren. Gravide skal ikke ha for mye, og ingefær tabletter inneholder ofte for mye. Hør med apoteket før du tar tabletter i allefall.

Eneste som fungerer her er å spise! 

Idag glemte helt frokost = oppkast! 

Magen roet seg etter jeg klarte å spise to skiver med banan! 

Prøv å ha noen kjeks og noe du klarer å drikke ved sengen og få i deg noe før magen kommer i bevegelse! :) 

Back
Topp