Goood mandag!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hopp alle sammen!
Har alle hatt en fin helg?
Vi har kost oss på hytta siden onsdag, og hjemme i går, og jeg har hatt tre nattevakter nå. 
Nå har jeg fri en uke, bortsett fra møte i morgen og jobb i butikken på onsdag. 
Det blir bra med fri, vi skal nå starte å inngjerde hagen på begge sider her, og må først fjerne buskene som bare står der og ser stygge ut...
Så jeg skal nok grave litt denne uken, og så blir det kutting og maling av plank til helgen!
På vei hjem fra jobb i morges fikk jeg handlet litt. Gubben har bursdag i morgen, og da tenkte jeg han kunne ta med seg en kake på jobb, så i dag blir det baking!
Han har allerede fått vite om bursdagsgaven sin da, at jeg har bestilt tur til oss, pga fare for at han tok på seg jobbing den helgen måtte jeg fortelle det litt tidligere enn planlagt. 
Men han ble utrolig glad, og nå kan vi glede oss sammen :-D
Jeg fikk også trent nå før jeg kom hjem, og det var deilig etter en uke uten trening (bortsett fra to turer med 18-kilo Teo på ryggen på fjellet..)
Håper alle får en finfin mandag! =)

Fy flate jeg syns du får tid til så utrolig mye!!!!! Hvor får du energien fra?:o

Vi har hatt ei fin helg - virkelig kost oss med været  (a mor har nok blitt litt solbrent og..) vært masse ute, frøkna har plaske masse med vann!

I går jobba jeg, masse kynnere, syns magen nærmest var konstant hard, ubehagelig til tider - har snakket med jordmor som syns jeg skulle snakke med lege - lege skulle ringe meg innen 15 min, da var klokka 12.15.. har enda ikke hørt noe. typisk. Skal på jobb ikveld, men ser ut til at jeg bør redusere jobbinga mi noe.. Vil ikke, men liker ikke disse hyppige kynnerne + at jeg blir så fryktelig sliten.

Kos deg med fri og kakebaking fru H:)! Spennende med inngjerding av hagen da:)!!

Goood mandag, ja! Her har jeg en rolig dag, Luna sover masse etter en begivenhetsrik helg. Vi var ved sommerhuset til mamma og pappa i Sverige og storkoste oss i det fine været. Jeg var tøff og badet og svømte (syns selv jeg er tøff, he he). 
Alma hadde med seg kusina si som er tre år eldre, de er så herlige sammen. Løper rundt og holder hverandre i hånda. Alma ELSKER henne og hun elsker Alma (selv om Alma ikke helt forstår det med å dele enda). De var også tøffe og badet og lekte masse i vannet! 

Jeg holder jo på med 30 days shred, men i går hadde jeg min første treningsfrie dag. Var så sliten etter helga at jeg rett og slett ikke orket. Sov SÅ godt i natt! Men i dag var det på'n igjen. Bortsett fra at jeg etter 14 dager fortsatt holder på med nivå 1, for har byttet til tyngre vekter, og føler jeg må holde meg her litt til. Prøvde nivå 2 en dag, men det ble tøft, så jeg tar det med ro. Det viktigste er at jeg får trent (nesten) hver dag. Er ganske stolt av meg selv:) Og så kom jo det fantastiske bildene, da! Mye glede denne helga:)

Er også imponert over deg, Fru H! Og håper kynnerne gir seg, Tuttelure!

Det er det som er så deilig med den nye jobben, og den turnusen jeg har! Jeg får gjort så masse jeg ikke hadde tid til før, og det er utrolig deilig!
Jeg kjenner at jeg har veldig godt av å være i gang med trening nå. Både kropp og sinn har fått nytte av det allerede tror jeg =) 

Tuttelure: Høres ikke noe kjekt ut å gå slik på jobb. Håper du fikk kontakt med legen..

almara: Du er kjempeflink! Hvor tunge vekter endte du opp med? Nivå 2 er egentlig bare tungt de første to dagene, etter det går det mye bedre! Men som du sier så er det veldig bra å få trent da, enten det er nivå 1 eller 2 

Jeg har ikke spesielt tunge vekter, bare to kg på hver, men jeg begynte med tomflasker på en halv liter som jeg fylte med vann, så det er jo stor forandring..! Men oppmuntrende å høre at nivå 2 går bedre såpass raskt, da kanskje jeg prøver nivå 2 igjen i morgen! Armbøyninger klarer jeg foreløpig bare på knærne forresten, så de dærre "walking push ups"-greiene fikk jeg ikke til... Her gås det med små skritt...:)

jeg har aldri klart vanlige push-ups! Men det ble utrolig mye lettere med kne-push-ups etter noen dager med shredding!! Merker så godt på formen nå også, at treningen hjelper.. Jeg synes 1,4 kilo på hver vekt var mer enn nok jeg, hehe. Lite styrke i armene gitt :-D

Har hatt en fin langhelg, men ikke like avslappende som planlagt.

Det ble nemlig plutselig litt forandring i planene her :)

Plutselig ble vi barnevakt til vår lille nevø på 11 mnd hele helgen, så da var det full fart her :)

Han våkner 05.45 om morgenen og er vant til å få flaske med melk for å få sovne. Og til å bli rugget i vogna. Og han liker ikke at noen forlater rommet.

Da ble plutselig Amelia veldig stor og enkel å ha med å gjøre 

Men han er en utrolig blid og herlig gutt da!!!

Ja da var det nok full fart tenker jeg =) 

Hos oss har storesøster vært på hyttetur og lillemor hatt mammaen og pappaen sin for seg selv. Hun har kosa seg stort :) Og vi har fått slappet av!! Utorlig hvor aktiv 5-åringen er. Hun lille på 2,5 er så rolig, ingen stress å bare ha henne hjemme. Vi har vært ute på turer både lørdag og søndag. Ellers har vi ikke gjort noe!!

I dag var det å gå på jobb igjen. Avsluttet kvelden med en time på treningssenteret. Gjorde godt :) Er bare litt for skjelden den (2 uker siden sist)... Men tror jeg skal prøve å ta meg en tur på torsdag også. Nå sitter jeg oppe og nyter stillheten i huset, nå som alle er i seng :) Legge meg straks jeg også, tungt å stå opp om morran....

Fru H skrev:
jeg har aldri klart vanlige push-ups! Men det ble utrolig mye lettere med kne-push-ups etter noen dager med shredding!! Merker så godt på formen nå også, at treningen hjelper.. Jeg synes 1,4 kilo på hver vekt var mer enn nok jeg, hehe. Lite styrke i armene gitt :-D

Ja, det er herlig å kjenne forbedring! Jeg klarte ordentlige pushups da jeg var rundt 12-13 år...Men etter dette ble jeg nok for tung og trente for lite, he he. 
Sant som du sier, etter noen dager med shredding går i hvert fall armbøyninger på knærne MYE bedre. Før jeg startet klarte jeg kanskje tre.. nå klarer jeg mange flere. Og så er det så deilig å bli skikkelig rød i ansiktet og svett! Får så god samvittighet:)

Pga din oppmuntring, Fru H, så tok jeg nivå 2 igjen i dag, og følte det gikk mye bedre! Skal fortsette der i morgen, men det er tøft og tungt! Svettet mer i dag enn på nivå 1...:) Det er vel meningen også. 

You go girl! =) 
Flink du er!!!

Back
Topp